خطای انسانی از مهم ترین عوامل آتش سوزی در طبیعت است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: خطای انسانی از مهم ترین عوامل آتش سوزی در طبیعت است و انتظار داریم شهروندان با هوشیاری کامل با توجه گرمای منطقه نیروهای منابع طبیعی در بحث حفاظت و حراست یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «نصراله پارسه» در جلسه ستاد بحران شهرستان دهلران اظهار کرد: خوشبختانه امسال با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی که از طریق اصحاب رسانه، خبرگزاری ها، مطبوعات و فضای مجازی و برگزاری کلاس های آموزشی با هدف ایجاد حساسیت که در شهرستان صورت گرفت شاهد کاهش آتش سوزی در سطح  مراتع وجنگل های  شهرستان بودیم.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد بدون توجه به شرایط زیست محیطی اقدام به آتش زدن پسچر مزارع خود می‌کنند که خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست و منابع طبیعی وارد می‌کنند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: برقراری اکیپ های گشت و مراقبت با استفاده از نیروهای جوامع محلی به صورت مستمر و 5گشت موتوری و خودروی یگان حفاظت و برقراری کشیک شبانه روزی اطفای حریق  در شهرستان از جمله برنامه ریزی های این اداره برای پیشگیری و حوادث احتمالی در فصل تابستان است.

 

پارسه افزود: تأمین و تجهیز ادوات( دمنده، فلاکس بک، آتش کوب، بیل و شن کش و ...)، تجهیز 3 دستگاه تانکر 10هزار لیتری، مجهز کردن سه دستگاه خودروی پیکاب به روت فایر در راستای پیشگیری و اطفای حریق به صورت آماده باش در سطح شهرستان برنامه ریزی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد آتش بر در سطح حاشیه جاده به طول 50کیلومتر، ایجاد آتش بر در سطح  5هزار هکتار عرصه های جنگلی و و مناطق مستعد آتش سوزی از جمله اقدمات پیشگیری در راستای حریق بوده که اداره منابه طبیعی در شهرستان انجام داده است.

 

 

کد خبر 1071394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha