ارتقای سطح سواد رسانه ای مردم از الزامات مقابله با جنگ نرم است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: امروزه یکی از الزامات بسیار مهم در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن، تلاش در جهت ارتقای سطح سواد رسانه ای جامعه است.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم گفت:  سواد رسانه ای به افراد درک و مهارتی می دهد که بهتر می توانند انواع و اقسام رسانه ها را شناخته و از آن ها به درستی استفاده کنند.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: به تعبیر اساتید شاخص علم ارتباطات، سواد رسانه‌ای همچون یک رژیم غذایی است که به شکلی هوشمندانه مراقبت می کند هر فردی چه موادی برایش از حیث رسانه ای مناسب است و چه چیزهایی مضر می باشد و لذا آموزش های سواد رسانه ای امروزه یکی از ضرورت های دنیای امروز به شمار می رود.

 

وی افزود: یکی از برکات مهم سواد رسانه‌ای این است که به مخاطبان انبوه رسانه‌ها می آموزد تا در مواجهه با پیام های رسانه ای از حالت انفعالی و مصرفی صرف خارج شده و فعالانه و هوشمندانه با آن ها برخورد داشته باشند.

 

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: به خصوص در دنیای پرهیاهوی امروز، سواد رسانه ای کمک می کند که افراد در جنگ نرمی که دشمنان ما به راه انداخته اند، مغلوب نشده و بتوانند به قول معروف گلیمشان را از آب بیرون بکشند.

 

وی افزود: از دیگر دستاوردهای مهم آموزش های سواد رسانه ای این است که اعضای جامعه به درستی در جریان اخبار و تحولات ، اقناع شده و از سویی فریب حواشی و اخبار دروغ و شبهات روز افزون را نخورند.

 

اسلامی همچنین بیان داشت: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از مسئولان و رسانه ها، تلاش در جهت اقناع افکار عمومی در قضایای مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بر اساس مبانی نظام و انقلاب اسلامی و اطلاع رسانی صحیح و شفاف است و بی شک در سایه تقویت آموزش های سواد رسانه ای می توان به این هدف دست یافت.

کد خبر 1071430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha