افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» با بیان اینکه 161 بیمار در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند، گفت: از این تعداد 61 نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و پنج نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 49 هزار و 930 نفر بهبود یافته اند.



وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته 166 رپید تست انجام شده که 11 درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های گچساران، بهمئی و کهگیلویه و از 244 نمونه pcr انجام شده 28 درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بود.



یزدان پناه یادآور شد: شهرستان گچساران همراه با ٦٢ شهرستان دیگر قرمز شده و با توجه به مراودات شهرستان های گرمسیری استان با استان بوشهر، احتمال ورود کرونای هندی به استان وجود دارد که می تواند باعث مبتلا شدن عده زیادی از مردم و مرگ و میر بعضی از آنها شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، استفاده همه مردم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در هر گونه تجمعی و دورهمی لازم است، گفت: همچنین باید از مسافرت به سایر نقاط کشور و حضور در مراکز پرخطر پرهیز نمود تا بتوان جلوی بوجود آمدن پیک بعدی کرونا را گرفت.

کد خبر 1071432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha