ورود محموله بزرگ ۵۶۳ تنی اروپا به گمرک آستارا/ ترانزیت شمال - جنوب وارد مرحله جدیدی شد

رسولی از ورود محموله بزرگ ۵۶۳ تنی کشور فنلاند به گمرک آستارا جهت ارسال به کشور هند و از طریق کریدور شمال - جنوب خبر داد و گفت: ترانزیت شمال - جنوب وارد مرحله جدیدی شده و عایدی سرشاری برای کشورمان به همراه دارد.

«کریم رسولی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان به ویژگی‌های محموله گمرکی بزرگی که از اروپا به استان گیلان و پایانه ریلی آستارا وارد شده است را برشمرد و اظهار داشت: یکی از آرزوهای دیرینه منطقه آستارا راه‌آهن ترانزیت شمال - جنوب بود که قطعا نه تنها برای گیلان بلکه برای کل کشور درآمد سرشاری را به دنبال دارد.

 

مدیرکل گمرک آستارا با بیان اینکه این آرزو سرانجام تحقق پیدا کرد و ترانزیت شمال - جنوب کشورمان از همین امروز وارد مرحله جدیدی شده است ابراز داشت: امروز برای نخستین بار محموله بسیار بزرگی از مبدأ کشور فنلاند هند وارد گمرک آستارا شد تا از طریق کریدور شمال - جنوب به مقصد کشور هند ارسال شود.

 

رسولی عدم اتصال راه‌آهن رشت به آستارا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به این امر بخشی از عملیات حمل محموله بزرگ فوق به صورت مرکب انجام می‌شود به این صورت که حمل محموله تا پایانه ریلی رشت به شکل زمینی انجام و از آنجا جهت ارسال به کشور هند به بندرعباس حمل خواهد شد.

 

وی تعداد کل واگن‌های این محموله را 32 واگن و نوع محموله را کاغذ اعلام کرد و بیان داشت: ارزش محموله و سنگین بزرگ اشاره شده چیزی حدود 535 هزار یورو به تناژ 563 تن برآورد می‌شود از طرفی در مرحله نخست امروز 16 واگن از محموله وارد کشورمان شد.

 

مدیرکل گمرک آستارا با تاکید بر اینکه در سریع‌ترین زمان ممکن تشریفات گمرکی در رده ترانزیت خارجی محموله به انجام رسید اضافه کرد: در همین راستا پس از اخذ تضمین‌های لازم گمرکی، محموله به مقصد پایانه ریلی رشا ارسال شد.

 

رسولی ورود این محموله بزرگ از اروپا به مقصد کشور هند و حمل آن از طریق گمرک آستارا و کریدور شمال - جنوب را خبری بسیار خوب برای استان گیلان و کشورمان دانست و افزود: لازم است مسئولان متولی به فکر اتصال راه‌آهن آستارا به رشت باشند تا حمل و نقل ریلی توسعه پیدا کند.

 

وی در پایان با بیان اینکه ورود کالا از سایر نقاط جهان به کشورمان و حمل آن‌ها در مسیر کریدور شمال - جنوب درآمد سرشار و بسیار زیادی را نصیب کشورمان می‌کند خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های گمرکی آستارا برای این امر کاملا آمادگی دارد و امیدواریم مسئولان هم اقدامات زیرساختی لازم را فراهم سازند.

کد خبر 1071452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha