۶۳ درصد از داوطلبان کنکور سراسری در گیلان دختر هستند

دمیرچی با اشاره به شرکت بیش از ۳۷ هزار گیلانی در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ گفت: ۶۳ درصد از داوطلبان کنکور سراسری امسال در گیلان دختر و ۳۷ درصد پسر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان دمیرچی» شامگاه سه‌شنبه (۸ تیر) در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه 37 هزار و 500 گیلانی امسال در 15 شهر استان در کنکور سراسری شرکت می‌کنند اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی، حوزه‌های برگزاری کنکور را امسال در ۲ شهر گیلان اضافه کردیم.

 

نماینده تام‌الختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکور سراسری 1400 الزامات برگزاری کنکور در شرایط کرونایی و تمهیدات اندیشیده شده در این مورد را متذکر شد و عنوان کرد: سال گذشته شهرهای ماسال و سیاهکل جزو حوزه‌های برگزاری کنکور نبود که امسال با توجه به اهمیت رعایت پروتکل‌ها نسبت به اضافه کردن آن‌ها اقدام کردیم.

 

دمیرچی آمادگی حوزه‌های انتخابیه کنکور سراسری در گیلان طبق پروتکل‌های بهداشتی را از جمله تمهیداتی که اندیشیده شده است خواند و تصریح کرد:‌ باید این نوید را بدهم که طبق برنامه تدوین شده با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی آن با همکاران نظارتی بهداشت، هماهنگی‌های خوبی جهت برگزاری یک آزمون سالم انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان دختر در تقریبا تمام گروه‌های آزمایشی کنکور امسال به غیر از گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دو برابر پسران است یادآور شد:‌ از جمعیت 37 هزار و 500 نفری کنکور سراسری امسال استان گیلان حدود 63 درصد داوطلبان دختر و مابقی یعنی 37 درصد پسر هستند.

 

نماینده تام‌الختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکور سراسری 1400 آخرین فرصت دریافت کارت ورود به جلسه را صبح روز برگزاری آزمون و قبل از حضور داوطلب در جلسه کنکور اعلام کرد و گفت: داوطلبان وقتی کارت‌های خود را دریافت کردند باید اطلاعات آن را به دقت بررسی کنند تا زمان برای اصلاح آن وجود داشته باشد.

 

دمیرچی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هر کدام از داوطلبان را ضروری دانست و با بیان اینکه با حضور بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شدیدترین تمهیدات در جلسات آزمون اعمال می‌شود اذعان کرد: کنکور سال گذشته به خوبی در گیلان برگزار شد و نه تنها هیچ گونه افزایش ابتلا به کرونا در سطح استان رخ نداد بلکه روند کاهشی هم داشتیم.

 

وی تمهیدات سازمان سنجش در مورد داوطلبانی که به کرونا مبتلا هستند را هم برشمرد و اظهار داشت: تمامی داوطلبان کنکور سراسری باید در سامانه خوداظهاری وضعیتشان را گزارش کنند بنابراین طبق همین گزارشات برخی از داوطلبان که کرونا مثبت بوده و بیماریشان حاد نیست امتحان خود را در بیمارستان و یا به شکل مجزا در داخل حوزه می‌دهند.

 

نماینده تام‌الختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکور سراسری 1400 با بیان اینکه اگر دمای بدن داوطلبی قبل از ورود به جلسه امتحان به شکل غیرعادی بالا بود به بخش مجزا منتقل می‌شود تصریح کرد: از داوطلبان تقاضا می‌کنیم در صورت بیمار بودن حتما مراتب را به ناظران بهداشتی اطلاع دهند تا مشکلی برای سایر داوطلبان کنکور ایجاد نشود.

 

دمیرچی حضور به موقع داوطلبان در سر جلسه امتحان و توجه والدین به این نکته مهم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: به همراه داشتن تلفن همراه در امتحان کنکور حتی اگر خاموش باشد یکسال محرومیت را برای فرد به همراه دارد و اگر از تلفن برای جواب دادن به سؤالات آزمون استفاده شود نیز داوطلب تا ده سال محروم می‌شود.

 

 

 

کد خبر 1071469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha