آذربایجان غربی در مصرف برق رکورد دار شد

اکبر حسن بگلو گفت: آذربایجان غربی با عبور اوج مصرف برق از هزار و ۱۵۴ مگاوات رکورد دار شد.

«اکبر حسن بگلو» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: رکورد مصرف برق در آذربایجان‌غربی طی سال جاری یک ماه زودتر از سال قبل و در خرداد ماه به هزار و ۱۵۴ مگاوات رسید.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی افزود: با عبور اوج مصرف برق از هزار و ۱۵۴ مگاوات رکورد مصرف در این استان شکسته شد.

 

وی ادامه داد:این میزان از مصرف برق در سال گذشته در (31تیر)به ثبت رسیده بود که امسال در خراد شاهد این مصرف بودیم.

 

این مسئول با بیان اینکه افزایش مصرف برق در استان بسیار نگران کننده است، تصریح کرد: شاهد جهش 15 درصدی مصرف برق در استان هستیم.

 

حسن بگلو خاطرنشان کرد: امسال در بخش کشاورزی شاهد افزایش ۲۰ درصدی، در بخش صنعت افزایش ۲۲ درصدی، در بخش عمومی با افزایش هشت درصدی، در بخش تجاری با افزایش ۱۴ درصدی مواجه بودیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی اضافه کرد: آمار بخش خانگی نشان از کاهش مصرف برق دارد و انتظار داریم در سایر حوزه ها در راستای مصرف بهینه برق همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: مشترکان برق مصرفی با کاهش حداقل ۱۰ درصدی در ساعات اوج بار ضمن برخورداری از پاداش همکاری، می‌‍توانند از خاموشی برق جلوگیری کنند.

 

گفتنی است، با توجه به افزایش دمای هوا و به دنبال آن افزایش برق مصرفی، به منظور مدیریت بار شبکه و جلوگیری از مدیریت اضطراری بار، از عموم مشترکان در تمامی بخش‌ها درخواست می‌شود تا با مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ کارکنان صنعت برق را در ارایه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.

کد خبر 1071510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha