مصرف سوخت «سی.ان.جی» ۱۷ درصد افزایش یافت

مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: طی سه ماهه امسال حدود ۲۵ میلیون مترمکعب سوخت «سی.ان.جی» در استان عرضه شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد دارد.

«مجتبی شکوری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: با مصرف این میزان سوخت «سی.ان.جی» در استان در مصرف  ۲۶ میلیون و ۶۴۲ هزار لیتر بنزین صرفه جویی شده است.

 

مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی با اشاره به افزایش مصرف سوخت «سی.ان.جی» در خرداد ماه امسال نسبت به ماه گذشته افزود: مصرف این سوخت در خردادماه بیش از ۱۴ درصد افزایش داشته است.

 

وی گفت: در استان ۳۰ باب جایگاه عرضه سوخت «سی‌.ان‌.جی» فعال است که به طور میانگین ‌روزانه ۲۷۰ هزار مترمکعب از این محصول در این مراکز توزیع می شود.

 

شکوری درباره دوگانه سوزکردن خودروهای عمومی در استان گفت: تاکنون هزار و 357 دستگاه خودرو برای تبدیل به گاز سی.‌ان.‌جی ثبت‌نام کرده‌اند که هزار و 39 دستگاه از خدمات سوخت‌رسانی گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

 

وی افزود: سه کارگاه استاندارد در زمینه دوگانه سوز کردن خودروها فعال است و ظرفیت در این باره در استان وجود دارد و مالکان خودروها پس از ثبت نام در سایت GCR.NIOPDC.IR  می توانند از مزایای این طرح به صورت رایگان استفاده کنند.

 

شکوری گفت: خودروها از طریق سه کارگاه مجاز شامل یک کارگاه در بجنورد و دو کارگاه در شیروان کار تبدیل را انجام می دهند، 12 کارگاه در استان در مرحله اخذ استانداردهای لازم در این زمینه است.

 

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی افزود: 228 دستگاه خودرو در انتظار تعیین نوبت برای دوگانه سوز شدن قرار دارند.

 

 

 

کد خبر 1071565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha