مقابله با آفات باغ های قصردشت شیراز با هدف حفظ و صیانت

سیروسی گفت: مبارزه با آفت «مگس میوه مدیترانه ای» در یک هزار هکتار از باغ های میوه قصرالدشت شهر شیراز با هدف صیانت از این باغ ها با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (چهارشنبه 9 تیر) از مدیریت آفات در باغ های قصرالدشت شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: مبارزه با آفت «مگس میوه مدیترانه ای» در یک هزار هکتار از باغ های میوه قصرالدشت شهر شیراز با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز افزود: این طرح ماز سال 79 آغاز شده و در پنج سال اخیر با تعامل شهرداری به اجرا در آمده است و پایش و مبارزه با این مگس در 2 مرحله در این باغ ها به انجام می رسد.

وی اضافه کرد: مبارزه با آفت در باغ های میوه های زودرسی مانند هلو، زردآلو و شلیل نیز از اواخر اردیبهشت آغاز شده و برای باغ های انار و خرمالو از اواخر شهریور به انجام می رسد و هزینه مالی آن توسط شهرداری شیراز و نظارت بر اجرا توسط جهاد کشاورزی انجام می شود.

سیروسی تاکید کرد: حفظ و صیانت از باغ های قصرالدشت شیراز دارای اهمیت ویژه است و کنترل آفات در آنها با هدف پایداری تولید و جلوگیری از غیر اقتصادی شدن آنها به انجام می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تصریح کرد: باغ های قصرالدشت دارای سبقه تاریخی و شهرت جهانی هستند و برای آیندگان باید حفظ شوند.

کد خبر 1071572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha