دانشگاه فرهنگیان مهمترین مرکز آموزش عالی در کشور است

ملانوری با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در تربیت نسل آینده جامعه و نیروی انسانی کشور، گفت: دانشگاه فرهنگیان مهمترین مرکز آموزش عالی در کشور است که باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» پیش از ظهر امروز (9 تیر) در کمیته استانی هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان ضمن تشکر از زحمات معلمان استان در شرایط سخت کرونایی در استان، اظهارداشت: درس دادن در کلاس درس مهارت می خواهد که معلمان این مهارت را در دانشگاه فرهنگیان کسب می کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در تربیت نسل آینده جامعه و نیروی انسانی کشور، گفت: دانشگاه فرهنگیان مهمترین مرکز آموزش عالی در کشور است که باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه نیروی انسانی اینده کشور، خروجی دانشگاه فرهنگیان است، افزود: نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان طوری تربیت می شوند که دانش آموزان فرهنگ انقلابی، دینی و ارزشی کشور را به خوبی آموزش ببینند و آن را به جامعه منتقل کنند.

 

ملانوری با تاکید بر اینکه کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان هر چه بالاتر برود، خروجی آن در آینده در جامعه بسیار ثمربخش تر خواهد بود، گفت: مسئولان دانشگاه بر روی موضوعات کیفی در تدریس و تحصیل بسیار توجه داشته باشند.

 

وی درخصوص توسعه مراکز دانشگاه فرهنگیان در شهرستان های استان، گفت: چنانچه همین مراکزی که در حال حاضر در مرکز استان فعال هستند را از نظر کیفی و زیرساختی کمک کنیم تا توسعه پیدا کند بسیار موثر و مهمتر از کمیت خواهد بود.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر مراکز آموزش عالی زیادی در شهرستان ها داریم که اینها به دلیل کاهش دانشجو و برخی ها نبود دانشجو تعطیل شدند.

 

ملانوری تاکید کرد: باید بر روی تقویت کیفی و زیرساختی دانشگاه فرهنگیان به جای افزایش رشته و گسترش محیطی، توجه و تمرکز شود.

 

وی درخصوص مشکلات دانشگاه فرهنگیان با شهرداری برای عوارض و حق تغییر کاربری زمین هم گفت: ساخت و ساز بدون داشتن پروانه خلاف است و باید این موضوع تعیین تکلیف شود، چراکه در آینده برای گرفتن انشعاب آب، برق و گاز و سایر خدمات شهری هم به مشکل می خورد، لذا باید جلسه ای با شهرداری برگزار شود و مشکل به طور کامل و اساسی رفع شود.

 

استاندار خراسان جنوبی این را هم گفت که هر چه دانشگاه فرهنگیان قوی تر عمل کند، آسیب های اجتماعی در آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 1071582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha