مسئله قداست علمای ربانی دین اسلام به مردم منتقل شود

آیت الله عبادی گفت: مسئله قداست علمای ربانی دین اسلام باید تجزیه و تحلیل و به مردم منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (۹ تیر) در نشست با ائمه جمعه استان اظهار کرد: استقبال از دولت تحول‌خواه ایجاب می‌کند که در نوع مسائل مختلف مردمی که با وجود کارشکنی های بیگانه و توطئه های دشمن اینگونه در انتخابات حضور پیدا کردند، همچنان دولت را همراهی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تعیین خدمتگزاران ملت به تنهایی کافی نیست، گفت: مردم، دانشمندان، حوزه و دانشگاهیان در ادامه نباید دولت تحول‌خواه را رها کنند و ائمه جمعه نیاز است این موضوع را برای جامعه تبیین کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با تحقق دولت اسلامی به دنبال آن جامعه اسلامی و در نتیجه تمدن اسلامی به وجود آید، افزود: مقام علما در مکتب اهل بیت علیه السلام قداست خاصی است و همه پیامبران برای هدایت بشر به رسالت رسیدند اما عده ای با آنان به جنگ و ستیز برخواستند ولی برخی هم به ظاهر به دین گرویدند اما منتظر فرصت بودند تا تعلیمات پیامبران را تغییر دهند.

 

وی با بیان اینکه در مکتب اهل بیت علیه السلام یک تفاوت ماهوی است با آنچه در دنیا دین یا مذهب شمرده می شود، افزود: در این مکتب عالم دین تعریف شده است و اگر کسی واجد شرایط لازم نباشد دیگر عالم دین نیست.


امام جمعه بیرجند ادامه داد: در ادیان دیگر آنچه به نام دین انجام می دهند خواسته های ظلمه و ستمگران است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه شاخصه بزرگ علمای اسلام این است که به هیچ وجه توجیه گر ستمگران نیستند و مأمور به اجرای عدالت هستند، گفت: جایگاه اهل علم در دین و کسانی که به این مقام برسند مصداق کامل «اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء» و « مَنْ أَكْرَمَ عَالِماً فَقَدْ أَكْرَمَنِي...» هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مسئله قداست علمای ربانی دین باید تجزیه و تحلیل و به مردم منتقل شود.

 

کد خبر 1071600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha