حیات و ممات فرهنگ کشور متصل به محرم و صفر است / تمام مصادیق عزاداری‌های ماه محرم و صفر برگزار خواهد شد

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: طبق فرمایشات امام خمینی (ره) حیات و ممات فرهنگ کشور متصل به محرم و صفر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «قاسم جعفرزاده» امروز (9 تیرماه) در اولین جلسه ساماندهی مراسم عزاداری ماه محرم در اردبیل گفت: همه چشم ها در روز قیامت گریان و ناراحت خواهد بود نیز افرادی که اشک شوق، عزت و اشتیاق در رکاب امام حسین (ع) دارند این افراد خوشحال و شاد وصال با مولای خود خواهد بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: طبق فرمایشات امام خمینی (ره) حیات و ممات فرهنگ کشور متصل به محرم و صفر هست و این ماه، ماه شوق حضور در آئین های عزاداری است.

 

این مقام مسئول افزود: البته این فرهنگ غنی در کشور یک ابزار مهم در برابر هجمه های دشمنان اسلام و انقلاب است و تاکنون توانسته ایم با اتکا به این فرهنگی غنی در مقابل جبهه فرهنگی مقاومت کنیم.

 

حجت الاسلام جعفرزاده عنوان کرد: البته به دلیل شیوع بیماری کرونا سال گذشته نیز مراسم عزاداری ماه محرم و صفر تحت شعاع این بیماری قرار گرفت اما امسال با تدابیر اتخاذ شده تلاش خواهیم کرد این آئین ها با شور خاصی برگزار شد.

 

وی اذعان داشت: برنامه های عزاداری شهر اردبیل همزمان با شهادت مسلم بن عقیل (ع) آغاز می شود و پس از برگزاری آئین های تشت گذاری برنامه های عزاداری در بازار، آئین ها روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یادآور شد: مدیریت عزاداری های اردبیل جزو اولویت ها است و تمامی مصادیق عزاداری ماه محرم و صفر طبق سنوات قبل برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1071601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha