تشکیل کانون‌های کارآفرینی در شهرهای مازندران/بخش گردشگری به جشنواره کارآفرینان برتر اضافه شد

اصغری از آغاز ثبت نام چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر مازندران خبر داد و گفت: کانون‌های کارآفرینی در شهرهای مازندران تشکیل می‌شود.

«کامران اصغری» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: با توجه به اهمیت کارآفرینی، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درزمینهٔ توسعه و ترویج آن از الزامات برنامه‌های مختلف توسعه اقتصادی استان بوده و ماهیت فرادستگاهی و فرابخشی مقوله کارآفرینی توجه به آن را توسط تمامی دستگاه‌ها ضروری می‌سازد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به رسالت و وظایف خود، انجام فعالیت‌های بنیادی در خصوص توسعه و ترویج کارآفرینی است و بدین منظور هرساله این اداره کل باهدف شناسایی کارآفرینان در استان و انتخاب برترین کارآفرینان و معرفی آنان به‌عنوان الگوهای برتر به آحاد جامعه خصوصاً جوانان، اقدام به برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ نقش ویژه کارآفرینان در جامعه، شناسایی و معرفی آنان، استفاده از توانمندی و تجارب آنان در جهت پیشرفت و توسعه و بهبود فضای کسب‌وکار در کشور یکی از اقدامات مهم درزمینهٔ الگوسازی برای جوانان و ترویج و توسعه کارآفرینی در کشور است و درواقع باید گفت، شناسایی و یافتن افراد کارآفرین و بررسی و تحلیل فرآیند کارآفرینی و نقد عوامل شکست و موفقیت آنان، کمک شایانی به تشویق افراد جامعه به کارآفرینی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و توسعه و پیشرفت کشور می‌نماید.

 

اصغری از آغاز ثبت نام چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر مازندران خبر داد و افزود: تفاوت مهم این دوره از جشنواره با سایر دوره ها را بخش گردشگری و صنایع دستی دانست که به عنوان یکی از بخش های تخصصی جشنواره در کنار بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات اضافه شده است.

 

وی گفت: جشنواره چهاردهم در حالی آغاز به کار کرده که کسب وکارها حدود یک و سال نیم در کنار شرایط سخت اقتصادی کشور درگیر پاندمی کرونا نیز بوده اند و طبعا کسب و کارهایی توانسته اند بقای خود را حفظ کنند که در مسیر نوآوری گام برداشته باشند.  

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار امیدواری کرده با استفاده از تجارب کارآفرینان به عنوان اصلی‌ترین عوامل تغییر در بازار و الگوسازی برای جوانان در این دوره از جشنواره ضمن شناسایی، انتخاب و معرفی الگوهای برتر کارآفرینی به جامعه گام مؤثری در راستای ترویج کارآفرینی و توسعه کشور برداشته شود.

 

این مسئول ادامه داد: تشکیل کانون های کارآفرینی در استان های سراسر کشور، با حضور كارآفرينان برتر استاني و ملي و مشارکت آنان با نهادهای اجرایی به عنوان اتاق فکر کارآفرینی، یکی از دستاوردهای همين جشنواره ها است كه نتايج موثری در توسعه كارآفريني در مناطق مختلف كشور به همراه داشته است.

 

اصغری با تأکید بر اینکه برگزاری این جشنواره می‌تواند زمینه‌های حضور کارآفرینان در جامعه و افزایش سرعت توسعه فرهنگ کارآفرینی را فراهم نماید، افزود:  این جشنواره، میعادگاهی برای گردهم آوردن کارآفرینان است که تجارب موفق خود را با جامعه درمیان بگذارند و مشعل و چراغ راهی برای نسل جوان و نوپا باشند.

 

کد خبر 1071689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha