معتمدین نقش مهمی در برقراری صلح و سازش دارند

امام جمعه شهرستان دهلران گفت: بزرگان و معتمدین نقش بسیار مهمی در برقراری صلح و سازش در منطقه دارند، چرا که نفوذ و توانمندی آنها می تواند نقش مهمی در حل و فصل مشکلات داشته باشند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام «سید محسن موسوی» در نشست با معتمدان، ریش سفیدان و شیوخ اعراب در دشت عباس که با حضور اعضای شورای تامین شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بزرگان  و شیوخ با راهنمایی و ارشادهای خود می توانند نقش کنترل کننده در کاهش مشکلات منطقه داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: امنیت و آرامشی که امروز  در سطح شهرستان وجود  دارد مرهون زحمات شبانه روزی نیروهای نظامی،امنیتی و انتظامی است که جای تقدیر دارد.

 

موسوی گفت: تشکیل  شوراهای حل اختلاف در هر طایفه، اعزام  مبلغین و اساتید حوزه علمیه برادران جهت تبلیغ معارف دینی، فعال شدن  پایگاهای  بسیج در حوزه فرهنگی و دایر شدن حلقه های صالحین  در مساجد از جمله موضوعات بسیار مهمی است که باید در بخش دشت عباس مورد توجه قرار بگیرند.

 

امام جمعه دهلران یادآور شد: مشکلات و کمبود هایی در منطقه دشت عباس قرار دارد که در این راستا با مسئولان شهرستانی و استانی برای توسعه ورفع مشکلات رایزنی شده است.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: خوشبختانه با رایزنی که با مدیرکل بنیاد مسکن و مسئول  نهاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان ایلام برای حل مشکلات برخی روستاها که دچار مشکل هستند اعتبارات خوبی تخصیص یافته است.

 

وی افزود: جهت  زیر ساخت  و طرح هادی  روستاهای برم و نصر یک مبلع یک میلیارد 200میلیون تومان اختصاص یافته است.

 

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: برای حل مشکلات و کاهش آسیب های اجتماعی در بخش دشت عباس علاوه بر دستگاه ها باید بزرگان و معتمدین پای کار باشند.

 

 

کد خبر 1071700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha