اشاعه فرهنگ ناب قرآن با زبان هنر مورد توجه قرار گرفته است

سهرابی گفت: اشاعه فرهنگ ناب قرآن با زبان هنر از مهمترین مسائلی است که مورد توجه قرار گرفته است، هر هنری می تواند به نوعی بیانگر فرهنگ قرآن باشد، خوشنویسی در معرفی فرهنگ قرآنی بسیار موثر خواهد بود و راه کتابت قرآن ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (چهارشنبه 9 تیر) در مراسم اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی «آیات» که در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد، گفت: شرایط کرونا به شکلی بود که نتوانستیم میزبان تمامی شرکت کنندگان در جشنواره و خوشنویسان باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که در این جشنواره رنگین کمانی از هنرمندان حاضر بوده اند، افزود: تمام برنامه های فرهنگی هنری در این یکی 2 سال به خاطر شیوع بیماری کرونا، به همین شکل برگزار شده است، امیدواریم هرچه سریعتر این ویروس منحوس رخت بربندد که مجدد شاهد حضور مردم در برنامه ها و مجموعه های فرهنگی هنری باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه هنر خوشنویسی، زیباترین، دقیق ترین و ظریف ترین هنر است و ارتباط تنگاتنگی با معنویت دارد که با تحریر کلام وحی در آمیخته است، چرا که خداوند به قلم و آنچه می نویسد قسم یاد کرده است، اظهار کرد: جشنواره خوشنویسی «آیات» پس از مدتی با همکاری هنرمندان خوشنویسی به سرانجام رسید و جشنواره در نوع خودش به شکل بسیار خوب برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی «آیات» با اشاره به اینکه ما توانسیم میزبان هنرمندان عزیزی از 17 استان باشیم که جای این عزیزان در این مراسم خالی است، هنرمندان شرکت کننده استقبال پرشوری در خط نسخ و ثلث داشتند و این جشنواره زینت بخشیدند، افزود: 84 اثر در جشنواره راه پیدا کرد و 41 اثر به مرحله نهایی رسید که از این میان 13 نفر به عنوان برترین های این جشنواره معرفی شدند.

سهرابی با تاکید بر اینکه جایگاه هنر خوشنویسی در شهر شیراز و فارس یک جایگاه مهم و در خور شان است و توانمندی ها و قدمتی که این هنر در فارس و شیراز دارد در هیچ جای ایران وجود ندارد و در تلاش هستیم که این جایگاه را بازیابی کنیم، اضافه کرد: با افرادی که در حوزه خوشنویسی و به ویژه پژوهش خوشنویسی کار کرده اند جلساتی برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آثار خوشنویسان فارس، کم از آثار سایر خوشنویسان بزرگ کشور ندارد و عیار خوبی دارد، تاکید کرد: در حوزه داوری خوشنویسی هیچ کم نداریم و داوران این جشنواره جز بهترین ها هستند و تراز داوران ما تراز بین المللی بود و این نشان دهنده عیار این شهر و استان است.

به گفته سهرابی، فارس در حوزه مختلف هنری حرف اول را می زند و بسیاری از هنرمندانی که در پایتخت حضور دارند از فارس و شیراز به آنجا رفتند، عیار هنرمندان شیراز و فارس کم از هنرمندان کشور نیست و جایگاهی والا دارد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان علاوه تکتیک هنرمندان باید با مفاخر و بزرگان رشته خود آشنا شوند، تاکید کرد: اشاعه فرهنگ ناب قرآن با زبان هنر از مهمترین مسائلی است که مورد توجه قرار گرفته است، هر هنری می تواند به نوعی بیانگر فرهنگ قرآن باشد، خوشنویسی در معرفی فرهنگ قرآنی بسیار موثر خواهد بود و راه کتابت قرآن ادامه دارد و با برنامه ریزی که در حوزه آموزش که انجمن خوشنویسان در نظر گرفته است، به جاهای خوبی خواهد رسید.

سهرابی گفت: امیدواریم این جشنواره ادامه یابد و در شهرستان نی ریز در کنار آرامگاه قرآن نگار بزرگ استاد احمد نی ریزی برگزار کنیم برای نخستین دوره هم قرار بود در همان محل برگزار شود اما به لحاظ مسائل کرونایی در مرکز استان برگزار شد.

کد خبر 1071735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha