ایجاد شبکه مومنانه از وظایف اصلی خادمیاری است

هدف خادمیاری در درجه اول خدمت به خود خادم بوده و ایجاد شبکه مومنانه از وظایف اصلی او و در درجه دوم خدمت به همنوعان و محرومین که از سیره امام رئوف علیه السلام است سرلوحه کار خادمیاران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،فرارسیدن مناسبت های مذهبی مانند دهه كرامت بهترین راه برای آشنا شدن با مكتب و سیره اهل بیت(ع) است؛در واقع دهه کرامت ایام سرور و شادی و آشنایی بیشتر با حضرت معصومه سلام الله علیها و امام علی بن موسی الرضا علیه السلام است.

 

در این بین برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای گروه های سنی مختلف در دهۀ کرامت، باعث جذابیت هرچه بیشتر و گسترش شناخت و معرفت مردم به ویژه جوانان نسبت به اسلام و قرآن و اهل بیت علیهم السلام می شود.

 

کانون خدمت آستان رضوی  نیز با همکاری جوانان متولی بسیاری از برنامه  در راستای ایجاد نشاط ، شادابی و کمک به نیازمندان در استان های کشور است  زیارت امام هشتم علیه السلام، تقویت معنوی و معرفتی است نه گره گشایی از مسائل دنیوی و هدف اصلی این زیارت، اتصال به شبکه معنوی و مبدا فیض الهی است‌.

 

اجرای طرح خادمیاری رضوی در راستای منویات رهبری انقلاب و با هدف بهره‌مندی همه زائران و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه امام رضا (ع) از خدمات آستان قدس از ۲ سال پیش در سراسر کشور آغاز شد و در این طرح افراد علاقه‌مند عادی یا دارای تخصص در بخش‌های مختلف در سطح شهرها، محلات و روستاها می‌توانند عضو شوند و به عنوان خادمیار امام رضا (ع) به نیازمندان محل سکونت خود یا در دیگر مناطق محروم منطقه خدمات ارائه نمایند.

 


*طبخ و توزیع بیش از ۲۰ هزار پرس غذا در روز میلاد امام رضا(ع) در کرمانشاه
 

سید محمدجعفر امامیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: هر ساله در روز میلاد امام مهربانی ها خادمیاران رضوی سفره کرامت حضرت رضا(ع) را برای نیازمندان در استان پهن می کنند.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمانشاه  افزود: امسال هم مانند سال های گذشته به همت خادمیاران رضوی و مشارکت خیرین بیش از ۲۰ هزار غذا را در ۲۲ آشپزخانه سطح استان طبخ و به دست نیازمندان رساندیم در مهمان امام مهربانی باشند.

 

وی تصریح کرد:امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت مردم بسیاری از برنامه ها در دهه کرامت لغو یا با محدودیت اجرا شد امیدورایم هرچه زودتر از شر این ویروس منحوس خلاص شویم و جشن بزرگی را برگزار کنیم.

 

 

*اجرای طرح رافت معصومین جهت حمایت از زندانیان در کرمانشاه

 

خلیل یزدانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: به مناسبت دهه کرامت خادمیاران رضوی کانون حقوقی  توانستند در راستای قانون، مساعدتی را در حق تعدادی از زندانیان اجرا کنند.

 

مسئول کانون حقوقی خدمت رضوی استان کرمانشاه افزود: این مساعدت ها شامل مرخصی منجر به آزادی تا ۶ ماه حبس، مرخصی ۱ ماهه، تعلیق مجازات و آزادی مشروط بوده است.

 

وی  تصریح کرد: با عنایت حضرت رضا(ع) در ادامه طرح، رأفت معصومین شامل تعداد بیشتری از مددجویان شد. طوری که تا کنون ۲۵۰ نفر از این مساعدت ها بهره برده اند.
 

 

*اشتغال زایی برای خانواده محروم روستایی

 

محسن مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: خادمیاران رضوی با مشارکت خیرین در جهت دستگیری از یک خانواده محروم در روستای گرمیانک بیستون اقدام به ایجاد اشتغال پایدار کردند که در این طرح به نیابت از امام مهربانی ها ۲۰ رأس بره به ارزش۳۰ میلیون تومان تهیه و ساخت محل نگهداری دام ها به ارزش ۳۵ میلیون تومان انجام شد.

 

مسئول گروه های جهادی خدمت رضوی استان کرمانشاه افزود: خادمیاران رضوی با جذب مشارکت خیرین توانستند از بیمار محروم دیابتی که به خاطر عدم تمکن مالی در آستانه قطع پا قرار داشت، حمایت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: تمامی این برنامه ها با عنایت به امام رضا (ع) و در راستای کمک و خدمت رسانی به محرومین صورت گرفته است.

 

خادمیاران رضوی بدون هیچ چشم داشتی در راستای کمک رسانی به محرومین در این کانون گرد هم آمده اند تا بتوانند با عنایت به امام مهربانی گره و مشکلات مردم را رفع کرده و دل آنها را شاد کنند.  در دهه کرامت برنامه های متنوعی در سطح استان کرمانشاه با همکاری خادمان برگزار شد.

کد خبر 1071758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha