مسلمان واقعی کسی است که زکات ثروت ، قدرت و مقام خود را بدهد

ماموستا قادری، گفت: مسلمان واقعی کسی است زکات ثروت و قدرت و مقام خود را بدهد و بکوشد مردم را به نماز که تنها عبادتی است رابطۀ بین مخلوق و خالق را محکم می‌نماید دعوت کند .

ماموستا ملا قادر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: خداوند بزرگ و مهربان قبل از آیۀ ۴۱ سورۀ مبارکۀ حج از یاوران و مطیعان و پیروان پروردگار بحث می‌کند و می‌فرماید: پیروان و یاوران من کسانی هستند که در مسئلۀ جهاد، هجرت و عبادات نقش مهمی دارند. خالصانه جهاد می‌کنند و به خاطر عقیده مهاجرت می‌نمایند و در راستای رضایت پروردگار به عبادت مشغول می‌شوند.

 

امام جمعه پاوه افزود: خداوند متعال در آیۀ ۴۱ سورۀ مبارکۀ حج می‌فرماید: «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ» یاوران واقعی خداوند کسانی هستند بعد از تمکّن ۴ امر مهم را انجام می‌دهند. تلاش می‌کنند نماز را در جامعه رشد و ترویج دهند. ،کوشش می‌کنند امر زکات در جامعه پیاده شود و ثروت در اختیار عده‌ای معدود قرار نگیرد و فقرا در سختی زندگی نکنند، امربه‌معروف می‌کنند.، نهی از منکر انجام می‌دهند؛ و درنهایت همۀ امور به خداوند برمی‌گردد.

 

وی  با اشاره به خصوصیات مسلمان واقعی خاطر نشان کرد: پس مسلمان واقعی کسی است زکات ثروت و قدرت و مقام خود را بدهد و بکوشد مردم را به نماز که تنها عبادتی است رابطۀ بین مخلوق و خالق را محکم می‌نماید دعوت کند و سعی نماید از اموال ثروتمندان و اموال بیت‌المال به فقرا بدهد و امربه‌معروف و نهی از منکر را چون دو اصل دین حفظ کند و اقامه نماید. اگر این‌گونه بود یاور خدا و مطیع امر خدا و رسول است.

 

ماموستا قادری تصریح کرد: در هر عصری این مردان وجود دارند اگرچه در عصر ما کمتر هستند اما اگر بنده و شما کسب ثروت و قدرت و مقام کردیم و شروع به عیش و نوش و لهو و لعب و فساد نمودیم حتی لباس دین هم به تن داشته باشیم دیگر ما مرد خدایی نیستیم.

 

امام جمعه پاوه اظهار کرد: در تمامی عصرها هم محسنین و هم غیر محسنین وجود دارند. چه‌بسا در این مسجد چندین نفر از محسنین و یا غیر محسنین وجود داشته باشند. محسنین کسانی هستند که ثروت و قدرت و مقام آن‌ها در خدمت دین و مردم است اما غیر محسنین کسانی هستند که در خدمت پول و اهل فسادند و راه دین را سد می‌کنند.

 

وی در پایان تاکید کرد: عصر ما برای دین‌داری عصر خوبی نیست. در حقیقت غیر محسن‌ها دارند به‌وسیلۀ قدرت و ثروت و مقام و قلم و فضای مجازی مسلمانان را دلسرد و دچار انحراف می‌کنند. باید خیلی هوشیار باشیم این‌ها ما را فریب ندهند.

کد خبر 1071759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha