نماز جمعه فردا در بیرجند اقامه نمی‌شود

حجت الاسلام شاهبیگی گفت: نماز جمعه فردا (۱۱ تیر) به جز بیرجند در ۱۰ شهرستان دیگر این استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

حجت‌ الاسلام «حامد شاهبیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه برگزاری نماز جمعه در مناطق زرد و نارنجی بلامانع است، گفت: اما به دلیل نبود شرایط لازم برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این فریضه فردا (۱۱ تیر) در مرکز استان برگزار نمی‌شود.

 

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی از برگزاری نماز جمعه فردا در ۲۵ میعادگاه استان خبر داد و افزود: این آیین عبادی سیاسی در شهرستان‌های زرد استان طبق روال معمول با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود و طبق دستورالعمل‌ها در مناطق نارنجی حداکثر با حضور ۱۰۰ نفر برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام شاهبیگی ادامه داد: از تمام نمازگزاران می‌خواهیم وسایلی مانند مهر و سجاده شخصی همراه خود بیاورند.

 

وی در پایان ضمن قدردانی از همراهی و صبوری مردم و زحمات حافظان سلامت و امنیت و تاکید بر اولویت سلامت مردم، بیان کرد: با توجه به تاکیدات مسئولان بهداشتی و درمانی، رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برای نمازگزاران اجباری خواهد بود.

 

گفتنی است؛ براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌ها که (۹ تیر) از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، شهرستان نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پر خطر)، شهرستان های بیرجند، قائنات، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی (پر خطر) و  فردوس، طبس، بشرویه، زیرکوه، خوسف و سرایان نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار گرفتند.

کد خبر 1071808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha