۴۰ درصد چاه های کشاورزی شهرستان شیراز برقی شده اند

سیروسی گفت: شهرستان شیراز پیشتاز طرح برقی کردن چاه های دیزلی کشاورزی است و ۴۰ درصد چاه های فارس از ابتدای سال ۹۸ تاکنون در شهرستان شیراز برقی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (پنج شنبه 10 تیر) با اشاره به پیشتازی در طرح برقی کردن چاه های کشاورزی فارس در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان شیراز پیشتاز طرح برقی کردن چاه های دیزلی کشاورزی است و 40 درصد چاه های فارس از ابتدای سال 98 تاکنون در شهرستان شیراز برقی شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز افزود: از سال 97 برای كاهش مصرف گازوييل در چاه‌های كشاورزی، طرح برقی کردن چاه های دیزلی کشاورزی در فارس آغاز شد و تاکنون 96 حلقه چاه کشاورزی به طور کامل در شهرستان شیراز برقی شده اند.

وی اضافه کرد: برقی کردن 500 حلقه چاه دیگر نیز در استان فارس در دست اجرا است و بیش از 80 درصد از این چاه ها متعلق به کشاورزان شهرستان شیراز است.

سیروسی تاکید کرد: شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، متولی اصلی اجرای این طرح است و کارگروهی مشترک با حضور سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و شرکت سهامی آب منطقه ای این استان تشکیل شده و برای تشويق كشاورزان به اجرای این طرح‌ يارانه ‌هايی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: چاه های دیزلی کشاورزی مشکلات عدیده ای دارند  و با برقی شدن چاه، هزینه حمل و نقل سوخت، تعمیرات، خرید و نگهداری گازوئیل، خرید روغن و ... کاهش می ‌یابد و برقی ‌ کردن چاه ها، مصرف سوخت فسیلی و میزان آلودگی هوا را کاهش می دهد.

سیروسی با اشاره به عدم تخصیص اعتبار به موقع اعتبار گفت: عدم اختصاص به موقع اعتبار توسط وزارت نفت، مانع تسریع در روند طرح شد و نواقصی در اطلاعات سامانه شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور وجود دارد و اسامی و مشخصات بسیاری از چاه های کشاورزی دیزلی از قلم افتاده است.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز افزود: با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و همکاری شرکت سهامی آب منطقه ای استان به عنوان اولین استان، موفق به افزودن اطلاعات بیش از 13 هزار حلقه چاه کشاورزی در این سامانه شده ایم.

کد خبر 1071821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha