تولید امروز نیازمند حمایت و توجه جدی به رفع موانع پیش رو است

کلانتر با اشاره به اهمیت بررسی قوانین و همچنین راهکارهای حماستی از بخش تولید گفت: تولید امروز نیازمند حمایت و توجه جدی به رفع موانع پیش رو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علی اکبر کلانتر» پیش از ظهر امروز در نشست خبری برخط با رسانه استان استان یزد گفت: بعد از استانهای تهران و البرز، استان یزد از لحاظ تعداد سومین استان مهاجر پذیر در سطح کشور محسوب می شود که 37درصد از اشتغال استان سهم این نیروهای غیربومی است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد بیان کرد: استان یزد جز محدود استانهایی است که میزان اشتغال در آن کاهش نیافته بلکه روبه افزایش هم بوده به نحوی که در سطح استان 15انجمن تخصصی صنایع همگن داریم که 3هزار واحد صنعتی و 500واحد معدنی را شامل می شود.

وی افزود: خانه صنعت و معدن در تمامی کارگروه های اقتصاد مقاومتی در سطح استان عضو می باشد و تقریبا جلسات مجزا و ویژه برای هرکدام از انجمن های خانه صنعت و معدن توسط مسئولین دولتی برگزار و مشکلات آنها را شنیده وبرای برطرف شدن آنها چاره اندیشی کرده اند.

کلانتر بیان کرد: خوشبختانه دستگاه قضا در استان یزد به خوبی در زمینه تولید گام برداشته است و حمایت های لازم را داشته زیرا هرکجا که صنعت مشکل داشت و ما از دادگستری استان دادخواهی کردیم به داد صنعت رسیدند و جلوی بسیاری از مشکلاتی که در حال وقوع بود را گرفتند.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 180هزار نامه و ائین نامه و دستورالعمل و... برای بخش صنعت صادر شده است که خواندن تنهای این تعداد ائین نامه تقریبا غیر ممکن است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد گفت: بسیاری از مشکلات صنایع استان عدم اجرای صحیح قوانین است قوانینی که در سطح کلان کشور مصوب می شود یک شعبه بانک در یک شهر کوچک به راحتی نادیده می گیرد و هیچ برخوردی هم با وی صورت نمی گیرد که باید این مسائل و مشکلات برطرف شود.

 

 

کد خبر 1071854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha