بازدید و افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی در جنوب کرمان  

هم زمان با سفر یک روزه وزیر صمت به جنوب کرمان از طرح‌های صنعتی و معدنی در این منطقه بازدید شده و چند طرح نیز به بهره برداری رسید. 

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: صبح امروز ۲۰ خرداد علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت معدن تجارت در آغازین ساعات سفر به جنوب کرمان از کارخانه تولید انواع کولر آبی در  شهرک صنعتی شهرستان قلعه گنج بازدید کرد.


این ️کارخانه که در سال ۹۹ با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است تاکنون توانسته با تولید سالانه بیش از ۳۱ هزار دستگاه زمینه اشتغال ۲۶ نفر را فراهم کند.
 

رزم حسینی در ادامه سفر یک روزه به جنوب کرمان به منظور افتتاح کارخانه کنسانتره کرومیت وارد شهرستان منوجان شد.

 

افتتاح کارخانه کنسانتره کرومیت با ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار تن 



«مسلم مروجی فرد» در حاشیه افتتاح این کارخانه، گفت: امروز با حضور وزیر صمت کارخانه کنسانتره کرومیت با سرمایه گذاری ۷۹ میلیاردتومانی به بهره برداری رسید.


رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با بیان این مطلب که این کارخانه در مرحله نخست کنستانتره و سپس فروکروم فعالیت می‌کند، ابراز کرد: از  ۱۴ مجوز صادر شده در حوزه کرومیت در سال ۹۷، هفت طرح  آن اماده افتتاح است.


وی ابراز کرد: ظرفیت تولید کارخانه کرومیت سالانه ۱۵ هزار تن است و با افتتاح این کارخانه زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر فراهم شده و ذخیره این معدن یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن پیش بینی شده است.


مروجی فرد اظهار کرد: اکتشافات بیشتر در این محدوده در دستور کار قرار دارد و به سمتی پیش می‌رویم که ذخیره کرومیت را در این منطقه فعال و به فروکروم تکمیل کنیم.

 

 

شهرستان منوجان باید با رشد در حوزه های مختلف با عنوان شهری مهاجر پذیر شناخته شود 




«علیرضا رزم حسینی» در ادامه سفر در جمع مسئولین استانی، شهرستانی منوجان، نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل گهر زمین به عنوان معین اقتصادی شهرستان منوجان، گفت: چنانچه معدنی در یک منطقه اقدام به استخراج منابع ملی کند در حالی که مردم آن منطقه فقیر بوده و درآمد منطقه افزایش پیدا نکند مخالف توسعه است.


️وزیر صنعت معدن تجارت ابراز کرد: معین اقتصادی منوجان علی رغم این که در سیرجان است اما در این منطقه در کلیه حوزه ها کار خود را به نحو احسن انجام می دهد.

وی تاکید کرد: شهرستان منوجان باید به مرحله ای برسد که با رشد در حوزه های مختلف به عنوان شهری مهاجر پذیر شناخته شود و این رشد در سه مقوله اقتصاد، فرهنگ و امنیت به شکل حلقه ای بهم پیوسته است که باید موجب آبادانی منطقه شود.

 

 

بازدید وزیر صمت از کارخانه تیتانیوم کهنوج و معادن سیلیس فاریاب 



علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در ادامه سفر یک روزه خود به جنوب کرمان از کارخانه تیتانیوم کهنوج و معادن سیلیس فاریاب بازدید کرد.

️ کارخانه کنسانتره سیلیس سپهر ماهان درخشان فاریاب با ظرفیت تولید سالانه 18هزار تن در بازدید وزیر صمت به بهره برداری رسید.

️کارخانه کنستانتره و میکرونیزه سیلیس با اشتغالزایی برای۷۰ نفر  و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرستان فاریاب احداث شده است.

 


️وزیر صمت در ادامه سفر خود به شهرستان فاریاب در مراسم افتتاح کارخانه کنستانتره طلا زرترشت فاریاب حضور یافت.

 

افتتاح کارخانه کنسانتره طلا زرترشت فاریاب با تولید سالانه ۶۵ کیلو گرم طلا 


 
«مسلم مروجی فرد» در حاشیه افتتاح این کارخانه، گفت: کارخانه طلای زرترشت فاریاب سومین کارخانه از نوع خود در کشور است و این کارخانه امروز هم زمان با سفر وزیر صمت با اعتبار یکهزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.


رئیس سازمان صمت جنوب کرمان افزود: در این کارخانه سالانه ۶۵ کیلو گرم طلا تولید می شود و برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده و ذخیره معدنی این کارخانه یک میلیون تن با عیار 5ppm است.



علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در ادامه سفر یک روزه خود به جنوب کرمان پس از بازدید و افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی در شهرستان‌های قلعه گنج، کهنوج، منوجان و فاریاب به شهرستان جیرفت سفر کرد.

وی در ابتدای سفر به این شهرستان وارد به منظور افتتاح کارخانه کنسانتره مس سرگز وارد بخش اسفندقه شد.

 

 

بهره برداری از کارخانه مس سرگز اسفندقه با حضور وزیر صمت 



«مسلم مروجی فرد» در حاشیه بهره برداری از کارخانه مس سرگز اسفندقه، گفت: امروز هم زمان با سفر وزیر کارخانه کنسانتره مس سرگز اسفندقه با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ذخیره معدنی ۲ میلیون و ۹۶۷ تن بهره برداری رسید.


رئیس سازمان صمت جنوب کرمان افزود: کارخانه کنسانتره مس سرگز سالانه ۱۵ هزار تن محصول تولید می کند و با بهره برداری از این پروژه زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر فراهم شده است.


علاوه بر این نیز در ادامه سفر وزیر صمت به جیرفت ۲ کارخانه آرد الماس و کارخانه صنایع بسته بندی افتتاح شد.

 

افتتاح ۲ طرح صنعتی در جیرفت هم زمان با سفر وزیر صمت 


«مسلم مروجی فرد» در حاشیه افتتاح این طرح ها صنعتی، گفت: کارخانه آرد الماس با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال بهره برداری رسید و ظرفیت تولید سالانه ۶۰ هزار تن است که زمینه اشتغال ۳۴ نفر را فراهم می کند.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان در خاتمه عنوان کرد: همچنین در سفر وزیر صمت کارخانه تولیدی صنایع بسته بندی نیز با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت تولید سالانه هزار و ۸۰۰ تن به بهره برداری رسید.

گفتنی است؛ وزیر صمت پس از حضور در مراسم افتتاح این ۲ طرح صنعتی در جیرفت، جنوب کرمان را به مقصد مرکز استان کرمان ترک کرد.

کد خبر 1064714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha