خودتحریمی بیشتر از تحریم خارجی بر صنایع اثرگذار است

شکری گفت: ما در بسیاری از صنایع و موارد تولید کننده هستیم و روانیست خود را تحریم کنیم زیرا بیشتر از تحریم خارجی بر صنایع اثرگذار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه امروز(۱۰ تیرماه)  جهانبخش شکری در نشست خبری که به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شد گفت: کسب نظر و مشورت از بخش خصوصی مهمترین خواسته ما از دولت سیزدهم است، زیرا اکنون شاهد تصمیم‌های یک شبه و غیرتخصصی هستیم که تولید و صادرات را با چالش‌های جدی مواجه کرده و بازارهای صادراتی را به بهانه تنظیم بازار از ایران می‌گیرد.

 

 رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه افزود: دولت آینده  بایددر راستای اجرای صحیح خصوصی‌سازی  بیشتر دقت و توجه کند و درخواست داریم هر واحد بزرگی که قرار است در یک استان واگذار شود، به صورت سهامی عام در اختیار همه مردم قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: دولت جدید  باید برای بخش تولید حمایت‌های ویژه  خصوصا در زمینه تسهیلات ارزان قیمت و با بهره کم که بنگاه‌های اقتصادی که  اکنون به شدت به آن نیاز  دارند در نظر بگیرد.

 

شکری تصریح کرد: با وجود آنکه قیمت برق چند برابر شده، اما شاهد قطعی‌های مکرر برق هم هستیم و این خود ضربه بزرگی به کار و صنعت می زند و  قطعی برق کرمانشاه در حالی صورت می‌گیرد که مجموع مصرف برق کل استان به اندازه یک مجموعه ذوب آهن بزرگ کشور هم نیست. به علاوه در استان مازاد تولید برق هم داریم.

 

وی گفت: صنایع تنها  با ۲۰ درصد مصرف برق کار کنند و این امر به هیچ عنوان شدنی نیست و حتی در صنعتی مانند ذوب آهن نمی‌تواند یک کوره را با این میزان مصرف برق داغ کند خسارت این کار جبران نشدنی است.

 

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه اظهار کرد: در  سال گذشته ۱۵۰۰ پروانه تاسیس صنعتی و معدنی در استان صادر کردیم و برای صدور جواز تاسیس و سایر خدمات هیچ هزینه‌ای از واحدهای تولیدی اخذ نمی‌کند.

 

شکری در پایان گفت: بدلیل شیوع ویروس کرونا برای واحدهای صنعتی استان مشکلات فراوانی به وجو آمد که با ارائه تسهیلات و کمک ها تا حدودی به چرخه کار برگشتند ولی همچنان با بسیاری مشکلات دست و پنجه نرم می کنند امیدواریم مسئولان امر فکری به حال این مشکلات انجام دهند.

کد خبر 1071910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha