تئاترشهر تبریز نشان فرهیختگی مردمان این دیار است

حسینی از تئاترشهر تبریز به عنوان نشانیِ نشاط و فرهیختگی مردمان این دیار یاد کرد و گفت: امیدوارم در جواز جاذبه های نامدار تبریز، تئاترشهر هم تعریف و تبلیغ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدمجتبی حسینی» امروز در مراسم بازگشایی تئاتر شهر تبریز اظهار داشت: در طول تاریخ مراودات فراتر از روابط سیاسی و اقتصادی، آسمان آبی هنر بود که در قرن اخیر در عرصه نمایش نیز افزون بر سایر هنرها بابی تازه و دریچه‌ای نو برای گفت و گو، گشود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایجاد مراکز آموزشی آکادمیک قفقاز و تاسیس مدارس در این سوی ارس، در تبریزِ لبریز از هنر، سلسله جنبان نقشی دیگر شد.

وی با بیان اینکه تبریز و تبریزیان در انتقال دانش تئاتری، آموزش و توسعۀ تئاتر از آن روزگار تا امروز نقش غرور آمیزی داشته اند، گفت: کافیست نام نخستین نمایشنامه نویسان، نخستین مترجمان آثار نمایشی، نخستین مدارس هنری و تاسیس تماشاخانه ها را در یکصد سال اخیر در تبریز مرور کنیم تا به این نقش پی ببریم.

حسینی اضافه کرد: این نقش ارجمند و این اقبال و استقبال مردمان آذربایجان از هنر تئاتر و هنرمندان تئاتری تا به امروز ادامه یافته تا جایی که از پیوستگی و تعلق خاطر مردم این سامان و هنر نمایش چنان مثل یاد می شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اصحاب تئاتر به کارورزی اجتماعی و پذیرش مسئولیت شهروندی شهره اند و ماهیت وجودی این هنر این فرصت را ممکن کرده تا در حوزه های تربیتی و شهروندی نقش‌آفرین باشند.

وی افزود: مقوّم دانسته شدن تئاتر در سیاستگذاری های فرهنگی نظام نشان از تعالی جایگاه و تطابق آن با ارزش های حاکم بر جامعه اسلامی ایران است و حفظ این قداست بر هر کدام از خدمتگزاران فرهنگ و هنر فریضه است.

حسینی گفت: می توان به نعمت تئاتر، به شهر و شهروندان رسید، به شهروندانی رسید که توان دوصد چندان برای ارتقای مولفه های زیستی و مواجهه با آسیب ها و ابتلائات اجتماعی دارند و امیدآفرینی و جان بخشی وجه ممتازشان است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امروز با اشتیاق و احترام در شادی بازگشایی تئاترشهر خود را شریک می دانم و پیش و بیش از همه چیز قدردان صبوری و بردباری هنرمندان و پایمردی همکارانم به ویژه مرحوم دکتر محمد محمدپور، مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و دکتر سیدقاسم ناظمی و همۀ دست اندرکاران دلسوز فرهنگ و هنر تبریز در بهبود بنا و تجهیزِ در خورِ شأن تئاتر شهر هستم.

حسینی از تئاترشهر تبریز به عنوان نشانیِ نشاط و فرهیختگی مردمان این دیار یاد کرد و گفت: امیدوارم در جواز جاذبه های نامدار تبریز، تئاترشهر هم تعریف و تبلیغ شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بازگشایی تئاتر شهر خدمت اندکی به هنرمندان ارجمند تبریز است که در سالیان اخیربا آفرینش و تولید آثار فاخر، در عرصۀ ملی نیز درخشیده اند.

کد خبر 1071913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha