همایش رابطین فهمای کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار شد

نشست رابطین فهمای خراسان رضوی با حضور «مرتضی طاهریان» معاون توسعه و هماهنگی ستاد کانون های مساجد کشور، «یوسف امینی» سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و «محمد ابدالی تکلو» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امروز پنج شنبه (۱۰ تیر) نشست رابطین فهمای خراسان رضوی با حضور «مرتضی طاهریان» معاون توسعه و هماهنگی ستاد کانون های مساجد کشور، «یوسف امینی» سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، «محمد ابدالی تکلو» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی و جمعی از رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی برگزار شد.

 

در این جلسه «مرتضی طاهریان» بیان کرد: با نگاهی که در کانون های مساجد حاکم بوده است موجب شده حتی شیوع ویروس کرونا نیز نه تنها از حجم فعالیت های مسجدی در همه حوزه ها کاهش پیدا نکند بلکه در جاهایی شاهد افزایش فعالیت ها نیز بودیم ، از زمان شیوع کرونا فقط از طری یک کانون ما در قم و از طرف خیرینی که با این مجموعه ارتباط داشتند ، بیش از هزار بسته گوشت توزیع شده است  و بیش از 30 میلیارد تومان توسط خیرین از طریق این کانون به نیازمندان کمک شده است.

 

معاون توسعه و هماهنگی ستاد کانون های مساجد کشور با بیان اینکه هنر بچه مسجدی این است که هر تهدبدی را به فرصت تبدیل می کند؛ اظهار داشت: نه تنها کرونا بلکه بزرگتر از کرونا نمی تواند در مقابل عزم راسخ بچه های مسجدی قد علم کند. اینکه بچه مسجدی هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کرده است با عمل نشان داده شده است در زمان جنگ، زلزله، سیل و ... بچه مسجدی ها همیشه در خط مقدم بوده اند. اما این را به یاد داشته باشیم علت اینکه بچه های مسجدی موفق می شوند هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کنند.


«یوسف امینی» نیز در این جلسه گفت: ارزشمندی فعالیت کانون های مساجد از نظر شکل و محتوا است، جایگاه فعالیت رابطین در مسجد به خودی خود از لحاظ ذاتی و ماهوی ارزش دارد، پیوندی که بین مسجد، کانون فرهنگی و هنری و روحانیت وجود دارد این خود ارزش افزوده فعالیت و ارزش مضاعفی است که به کار شما می دهد.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: ارزش دیگر آن این است که شما رویش انقلاب هستید، این ساختار فرهنگی و هنری مسجد را به این شکل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نداشتیم و به نوعی جزو رویش های فرهنگی انقلاب اسلامی، کانون های فرهنگی  و هنری مساحد هستند.

 

«محمد ابدالی تکلو» گفت: قبلا وقتی می خواستیم کانون را تعریف کنیم چون باید کانون یک سری برنامه های داشته باشد تا ماهیت کانون بودن را در آن مسجد داشته باشد، اما نمی توانستیم ذکر کنیم. بسیاری از کانون های ما برنامه های روزمره فعالیت آنها در برگزاری دعای کمیل و ندبه و کمک های مومنانه خلاصه می شد که کار خوبی است اما کار کانونی تعریف خاص خود را داشت.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی افزود: در طرح ایران قوی 48 فعالیت کانونی مطرح شد و همه شما رابطین درگیر این موضوعات بودید و اگر کانونی این فعالیت ها را داشت کانون محسوب می شد اما اگر نداشت اگر چه کارهای خوبی انجام می داد و در بحث کمک مومنانه پیشرو بود اما کانون فرهنگی هنری مسجد نبود و نیست و در ارزیابی ها نمی توانستیم او را بیاوریم.


گفتنی است؛ «سعید پریشان توندری» کانون ندای اسلام از خلیل آباد، «محمد یعقوبی» کانون محبان الحسین از گناباد، «مهدی احمدیان» کانون ابوذر غفاری از مشهد، «کریم نظام دوست» کانون بلال از رشتخوار، «غلامحسین باباخوانی» کانون نبی اکرم از رشتخوار به عنوان رابطین برتر فهما و کانون امام محمد باقر (ع) از مشهد، کانون انگیزه از مشهد، کانون شهید بابارستمی از قوچان و کانون پیروان امام رضا (ع) از گناباد به عنوان کانون های منتخب فهما معرفی شدند.

کد خبر 1071916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha