کیفیت آموزش در هنرستان اقبال آذر، منجر به کشف استعدادهای هنری می شود

حسینی گفت: وضعیت فضای فیزیکی و کیفیت آموزش های ارائه شده در هنرستان اقبال آذر، منجر به کشف استعدادهای هنری و کسب مقام‌های متعدد کشوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدمجتبی حسینی» معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرستان اقبال آذر تبریز بازدید کرد. علی اکبر صفی‌پور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری  وزارتخانه و سیدقاسم ناظمی" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ معاون وزیر را در این بازدید همراهی کردند.

بنابر این گزارش، حسینی در جریان این بازدید از بخش‌های مختلف هنرستان اقبال آذر تبریز همچون آرشیو سازهای تخصصی، کتابخانه تخصصی و ... بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیتهای این هنرستان قرار گرفتند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این بازدید گفت: وضعیت فضای فیزیکی و کیفیت آموزش های ارائه شده در هنرستان، منجر به کشف استعدادهای هنری و کسب مقامهای متعدد کشوری شده است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ تا با برنامه ریزی مناسب و جذب هنرجویان موسیقی این هنرستان به جایگاه اصلی و شایسته خود رسیده و از رونق بیش از پیش برخوردار شود.

همچنین در این بازدید هنرجویان هنرستان اقبال آذر به اجرای چند قطعه موسیقی پرداختند. معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در آیین بازگشایی تداتر شهر تبریز به این استان سفر کرده است.

یادآور می شود؛ هنرستان موسیقی تبریزکه هم اکنون با عنوان هنرستان موسیقی پسرانه اقبال آذر به کشف استعدادهای نو می‌پردازد، در 20 مهرماه سال 1335 فعالیت خود را در خیابان شریعتی تقاطع خیابان امین تبریز آغاز کرده بود و س از سالها  از مهر ماه 1385 این هنرستان با زیر بنای 2500 متر مربع در زمینی به مساحت 4500 متر مربع مجدد احداث و راه اندازی شده است.

هم اکنون هنرستان موسیقی اقبال آذر در شمالغرب کشور تنها هنرستان موسیقی با ویژگی های خاص و منحصر بفرد است که هنر جویان علاوه بر تحصیل دروس عمومی درمقاطع یاد شده هشت ساعت درهفته دوره ی ساز تخصصی (تئوری موسیقی، سلفژ و ساز تخصصی) را سپری می کنند.

کد خبر 1071922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha