اهمیت توجه به علم در  فرهنگ ناب شیعی

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه در فرهنگ ناب شیعی به علم باید احترام بگذاریم، گفت: امام جمعه، پدر شهر است و همه مردم سعی می کنند با پدر معنوی خود مشکلات و مسائلشان را در میان بگذارند و از وی، انتظار بزرگتری را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (پنج شنبه 10 تیر) در همایش بزرگداشت خدمات سه دهه خدمات صادقانه حجت الاسلام «هاشمی زاده»، امام جمعه فیروزآباد و تودیع وی از این سمت که در مصلای نماز جمعه فیروزآباد گفت: در فرهنگ ناب شیعی به علم باید احترام بگذاریم و حجت الاسلام «هاشمی زاده» در بین ائمه جمعه یک فرد عالم محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: 30 سال تلاش و مجاهدت مستمر این امام جمعه در قیر و کارزین، فراشبند، جهرم و فیروزآباد موجب شده همواره مورد احترام باشد و دارای حیثیت سیادت و علمیت است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: حجت الاسلام «هاشمی زاده» از جمله افرادی است که مورد علاقه ویژه مرحوم آیت الله «شب زنده دار» از علما و عرفای معاصر بودند و این نشان از حال معنوی وی است.

وی تاکید کرد: امام جمعه، پدر شهر است و همه مردم سعی می کنند با پدر معنوی خود مشکلات و مسائلشان را در میان بگذارند و از وی، انتظار بزرگتری، سعه صدر، تولی نسبت به مقام عظمای ولایت، پیگیر بودن و همراهی با مردم و نظام اسلامی را دارند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: امام جمعه موفق، امام جمعه ای است که بتواند اینگونه باشد و حجت الاسلام «هاشمی زاده» همینطور عمل کرده است و پس از اتمام فعالیت در جایگاه امامت جمعه در جایگاه دیگری منشا اثر خواهد بود.

کد خبر 1071944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha