برگزاری دوره توانمندسازی گروه‌های سرود قلعه گنج  و زهکلوت

مجتبی یداللهی گفت: دوره توانمندسازی گروه‌های سرود قلعه گنج و زهکلوت به همت حوزه هنری کرمان و با مشارکت بنیاد علوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۱۰ تیر ماه، دوره توانمندسازی گروه‌های سرود قلعه گنج و زهکلوت با حضور مجتبی یداللهی مدرس این دوره آموزشی در سالن اجتماعات بنیاد علوی قلعه گنج برگزار شد.


«مجتبی یداللهی» در تشریح این دوره توانمندسازی، گفت: حوزه هنری استان کرمان با همکاری بنیاد علوی و با در نظر داشتن ظرفیت، بوم و  فرهنگ اصیل منطقه قلعه گنج و زهکلوت و از طریق نیاز سنجی میدانی مجموعه‌ای از برنامه ها را برای آموزش و توانمندسازی هنرمندان و گروه های هنری این منطقه تدراک دیده است.


مدرس دوره توانمندسازی گروه‌های سرود، افزود: پروژه توانمند سازی گروه‌های سرود در شهر قلعه گنج و با برگزاری دوره‌ای یک روزه کلید خورده است.


وی با اشاره به رشد اقتصادی سال‌های اخیر در قلعه گنج و زهکلوت، اظهار کرد: اقتصاد و فرهنگ ۲ روی یک سکه محسوب می شوند و باید همزمان با کار اقتصادی، شاهد انجام فعالیت‌های فرهنگی و رشد آن نیز در این منطقه باشیم.


یداللهی ابراز کرد: قلعه گنج و زهکلوت معدن استعدادهایی است که برای شکوفا شدن فقط نیاز به توجه و حمایت دارند این توجه و حمایت گاه برگزاری دوره آموزشی یک روزه است و گاه شنیدن درد و دل های هنرمندی که به دور از هیاهوها و زرق و برق شهرهای پرجمعیت و جامعه هنری مدرنیزه شده با حفظ اصالت فرهنگ خود به خلق هنر و آثار هنری می‌پردازد.


مدرس دوره توانمندسازی گروه‌های سرود در خاتمه، خاطرنشان کرد: سرزمین های حوزه تالاب جازموریان، سرزمین آوا ها و نواهای سحرآمیز و محسور کننده است و این ویژگی به نسل جوان مردمان این منطقه نیز به ارث رسیده است و با آموزش صحیح و اصولی شاهد گروه‌های سرود و خواننده‌هایی خواهیم بود که در عرصه ملی حرف‌های فراوانی برای گفتن خواهند داشت.



گفتنی است؛ در اولین دوره توانمندسازی گروه های سرود به مباحثی همچون بایدها و نبایدها در اداره  گروه سرود، جایگاه مسائل تربیتی در گروه سرود، استعدادیابی و ارتباط گرفتن با خانواده‌ها، اصول صدا سازی  و تربیت گوش و صدا پرداخته شد.

کد خبر 1071962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha