گرانی مصالح ساختمان ناشی از هرج ‌و‌ مرج اقتصادی است

امامی گفت: افزایش بهای مصالح ساختمانی ناشی از هرج ‌و‌ مرج اقتصادی و خود مختاری در برخی دستگاه‌ ها است زیرا شن و ماسه کالایی تحریمی نیست و از خارج از کشور وارد نمی ‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نوذر امامی»، امروز (جمعه 11 تیر) در یكصد و شصت ‌و ششمین جلسه كمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: از نظر قانونی شهرداری زمانی پایان کار صادر می ‌کند که شناسنامه فنی ملکی را از مالک یا سازنده اخذ کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: طی بحث و تبادل نظری که در این زمینه با استاندار فارس انجام شد پیشنهاد شد درصورتی ‌که ساختمانی مجری نداشته باشد، پایان کار شهرداری بدون شناسنامه فنی ملکی صادر شود.

وی اضافه کرد: قرار بر این شد که از شناسنامه فنی ملکی صرف نظر و مشکلات موجود نیز از طریق استانداری حل شود و شهرداری نیز نیازی نباشد برای ساختمان ‌های فاقد مجری شناسنامه فنی ملکی صادر کند.

امامی با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت شن و ماسه عنوان کرد: گرانی 75 درصدی شن و ماسه به صنعت ساختمان آسیب زده و   با تماس ‌هایی که با استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت گرفته ‌ایم اعتراض خود را به این موضوع اعلام کرده ‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: افزایش بهای مصالح ساختمانی ناشی از هرج ‌و‌ مرج اقتصادی و خود مختاری در برخی دستگاه‌ ها است زیرا شن و ماسه کالایی تحریمی نیست و از خارج از کشور وارد نمی ‌شود.

وی تصریح کرد: با گران شدن این مصالح به صنعت ساختمان ضربه می‌زنیم و تنها صنعتی که کمی فعال است و در شرایط دشوار کنونی روی پای خود ایستاده است، آسیب می بیند.

امامی تاکید کرد: با افزایش بهای مصالح ساختمانی، بهای ناظر و مجری گران ‌تر خواهد شد و در نتیجه ساختمان ‌سازی زمین‌ گیر می‌ شود و سرنوشت کارگران ساختمانی که در این روز‌ها تنها از این طریق به امرار معاش می ‌پرازند به خطر می‌افتد.

کد خبر 1072045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha