آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و مدافعان حرم در آبادان برگزار می شود

آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و مدافعان حرم در آبادان در قالب برنامه های هفتگی چهارشنبه های امام رضایی برگزار می‌شود.

«غلامرضا درویش نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از برگزاری آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و مدافعان حرم در شهرستان آبادان خبر داد و اظهار کرد: این آئین در راستای سالگرد شهادت سردار رشید اسلام محمود سرخیلی و یادبود مدافع حرم آل الله سید ناجح موسوی در حسینیه سامانی ها آبادان برگزار شد.

 

فعال فرهنگی کانون تخصصی ایثار و شهادت شهرستان آبادان افزود: مزاسم سالگرد شهید سرخیلی با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت موسسه فرهنگی هنری تفکرناب در قالب برنامه های هفتگی چهارشنبه های امام رضایی شهرستان آبادان با خاطره گویی و مداحی اجرا شد.

 

وی اضافه کرد: در این آئین حاج عباس سرخیلی برادر شهید و حاج مکی یازع همرزم شهید و رزمنده هشت سال دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از این شهید والامقام و مدافع حرم آل الله مرحوم سید ناجح موسوی پرداختند و مداح اهل بیت کربلایی پرویز خردمند در وصف شهدا دقایقی را مداحی کردند.

 

درویش نژاد با بیان اینکه شهید محمود سرخیلی از جوانان فعالی بود که در پیروزی انقلاب نقش پررنگی داشت عنوان کرد: این شهید بزرگوار بعد از انقلاب به نهاد مقدس سپاه پیوست و مسئولیت های مهمی را تا قبل از شهادتش بر عهده داشت.

 

وی تصریح کرد: این شهید ۹ تیر ۱۳۶۰ به آرزویش که شهادت در راه خدا بود رسید و در آخرین لحظات یکی از همرزمانش به نام مرحوم مهدی اکبری زادگان در کنار او حاضر شد و زمزمه های شهید محمود سرخیلی را اینچنین توصیف کرد: «والعصر، ان الانسان لفی خسر، الا الذین امنوو عملو الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر».

 

کد خبر 1072070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha