خوشنویسان خراسان شمالی همراه فعالیت های فهما می شوند

فعالیت های فرهنگی و هنری اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان شمالی با همراهی انجمن خوشنویسان این استان رونق می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ نشست هم اندیشی در راستای غنی سازی پایگاه های اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان شمالی با همکاری انجمن خوشنویسان این استان برگزار شد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در این نشست، ارتقاء فعالیت های فرهنگی و هنری و تربیت هنرمندان مسجدی و نیز تبیین جایگاه مسجد با پرورش افراد فرهیخته را از اهداف راه اندازی کانون ها عنوان کرد و گفت: در تلاشیم تا با اجرای برنامه های آموزشی در رشته های فرهنگی و هنری بتوانیم ضمن غنی سازی فعالیت های اوقات فراغت، به اهداف عنوان شده دست یابیم.

 

«هاشم شیرازیان» تشکیل گروه های سرود و تئاتر، برگزاری نشست های کتابخوانی و ترویج فرهنگ انس با کتاب و مطالعه را از اهم اقدامات کانون ها عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری انجمن های هنری از جمله انجمن خوشنویسان استان، هنرهای قرآنی و اثرگذار را ترویج دهیم و با کمک اساتید و هنرمندان بستر شناسایی علاقمندان و افراد مستعد، هنرمندان مسجدی و اثرگذار تربیت شوند.

 

«خلیل رستمی» رییس انجمن خوشنویسان خراسان شمالی نیز در این نشست کانون های فرهنگی هنری را فضایی ارزشمند برای ترویج هنر متعالی برشمرد و گفت: می توان با ایجاد فضای گفتگوی هنری و آموزش تکنیک ها و سبک های هنری به علاقمندان به ویژه قشر نوجوان و جوان، نهادینه شدن ارزش های انسانی و دینی را شاهد بود.

 

وی یکی از راه های مقابله با آسیب های اجتماعی را ترویج هنر و تربیت هنرمندان و نیز بیان هنرمندانه دانست و توجه به مناطق حاشیه شهرها و آسیب پذیر را مورد توجه قرار داد و خواست تا کلاس های آموزش در این مناطق در اولویت این همکاری قرار گیرد.

 

رستمی، همچنین اعلام کرد: کلاس ها دو روز در هفته برنامه ریزی می شود و به علاقه مندان گواهینامه پایان دوره نیز اعطا خواهد شد.

 

 

کد خبر 1072084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha