تشکل فراگیر مرکز بین المللی ملیله ایران راه اندازی می شود

به گفته ارجمند، تشکل فراگیر مرکز بین‌المللی ملیله ایران با محوریت ملیله زنجان به منظور حمایت از صنایع دستی استان زنجان راه‌اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس تفاهم‌نامه بین شرکت تجاری‌سازی فناوری و تعاملات آفتاب و اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان برای حمایت از هنر- صنعت ملیله در شهر زنجانی ملیله تشکل فراگیر مرکز بین‌المللی ملیله ایران راه‌اندازی می شود.

 

امیر ارجمند ادامه داد: مرکز بین‌المللی ملیله ایران، تعاملات ملی در جهت توسعه پایدار و همه‌جانبه هنر صنعت ملیله در ایران را ایجاد خواهد کرد که این امر باعث اعتمادسازی خریداران، سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات بیشتر ملیله می شود.

 

وی افزود: طرفین این تفاهم‌نامه توافق کردند تا با همکاری یکدیگر و با استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی و دولتی، اولین تشکل فراگیر مرکز بین‌المللی ملیله ایران با محوریت ملیله زنجان ایجاد کنند که منجر به حمایت‌های بیشتر از صنایع‌دستی استان، هنرمندان این حوزه، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان می‌شود و به معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی کمک می‌کند.

 

به گفته ارجمند، این تشکل محلی برای حضور متفکران، اندیشمندان و هنرمندان کشور با مرکزیت زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله خواهد بود. این‌یک تشکل فراگیر و حقوقی است.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کشور ایران جزو سه کشور تولیدکننده بزرگ صنایع‌دستی در دنیا در کنار کشورهای چین و هندوستان قرار دارد و ایران نیز متعاقباً سابقه بسیار طولانی در بحث تولید صنایع‌دستی دارد.

 

گفتنی است پیش‌ازاین تفاهم‌نامه‌ای با شرکت تجاری‌سازی فناوری و تعاملات آفتاب در صادرات ملیله در کشور عمان داشتیم.

 

کد خبر 1072178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha