روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری می شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری هستند، گفت: تعداد بستری های روزانه در استان بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار متغیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر «احمد هاشمی» امروز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در حال حاضر 241  بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالی، تعداد مرگ و میر روزانه را بین یک تا سه نفر و تعداد بستری های روزانه را بین 30 تا 40 نفر متغیر اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه استان به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت نارنجی است، افزود: در برخی شهرستان ها، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک کم است.

 

هاشمی همچنین گفت: هفته گذشته 17 هزار دُز واکسن وارد استان شده است.

 

بر اساس آخرین اعلام نرم افزار ماسک، از 12 تیر 1400، دو شهرستان بجنورد و اسفراین در وضعیت قرمز قرار گرفتند و شهرستان های مانه و سملقان و شیروان هم اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

همچنین شهرستان های راز و جرگلان، گرمه، فاروج و جاجرم نیز در وضعیت زرد هستند.

 

شیوع سویه‌های جدید ویروس و کاهش سطح مراقبت‌های بهداشتی باعث آغاز خیز پنجم کرونا در کشور شده‌ است.

 

عدم استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، حضور در دورهمی های خانوادگی و مراسم عزا و عروسی و دید و بازدیدها و مراکز پرازدحام، صرف غذا در رستوران ها و تالارهای سرپوشیده و مسافرت از جدی‌ترین عوامل انتقال بیماری است.

 

 

کد خبر 1072237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha