بافت بیش از ۴۸ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد ملایر

خراسانی گفت: بیش از ۴۸ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد ملایر در سال گذشته بافته شده است.

 «علی خراسانی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: در حال حاضر بیش از 7 هزار خانوار  زیر پوشش از خدمات مختلف کمیته امداد ملایر بهره مند هستند .

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)ملایر با بیان اینکه توانمند سازی خانواده های زیر پوشش از مهممترین اهداف این نهاد است افزود: تا کنون بسیاری از خانواده ها با استفاده از تسهیلات و وام هایی که این نهاد در اختیار آنها قرار داده به  توانمندی و و خود کفایی رسیده و از چرخه پوشش این نهاد خارج شده اند.

وی در ادامه یکی از برنامه های ابن نهاد را آموزش به بانوان سر پرست خانوار در حوزه های مختلف برشمرد و افزود: آموزش دوره های قالب بافی از جمله برنامه هایی است که در حال حاضر نیز بانوان با توجه به علاقه خود در ابن دوره ها شرکت می کنند و بعد از آموزش نیز این نهاد با قرار دادن وسایل و تسهیلات مورد نیاز برای این افراد ،بانوان سرپرست خانوار نسبت به بافت قالی اقدم می کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 48 تخته فرش با 162 متر توسط بانوان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی  بافته شده است افزود: مبلغ این تعداد فرش بافته شده بیش از 400 میلیون تومان بوده است.

 وی افزود: این تعداد تخته فرش  توسط 281 نفر بافته شده و امسال نیز 290 نفر در مشغول فعالیت در قالبافی هستند.

 خراسانی افزود: در حوزه مسکن نیز  سال گذشته  با توجه به سهمیه 150 واحدی کمیته امداد ملایر  183 واحد ساخته و به خانواده های زیر پوشش تحویل داده شد.

که علاوه بر تسهیلات 50 میلیون تومانی   از سوی بنیاد مسکن وام بالعوئض 30 میلیون تومانی   در اختیار افراد زیررر پوشش قرار گرفت.   

 وی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای برنامه های فرهنگی نیز تا قبل از کرونا برنامه های کانون های تابستانی را برای دانش آموزان زیر پوشش داشتیم تصریح کرد:با توجه به وجود ویروس منحوس کرونا این برنامه ها به صورت مجازی برای پرکردن اوقت فراغت دانش آموزان  از نیمه دوم تیر ماه انجام می شود.

کد خبر 1072251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha