اعتماد و مشارکت مردمی مهمترین سرمایه کمیته امداد است

مومنی گفت: اعتماد و مشارکت مردمی مهمترین سرمایه‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) است

«مجید مومنی» با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) یک نهاد حمایتی است و از ابتدا با هدف حمایت از محرومین و نیازمندان به فرمان رهبر انقلاب تاسیس شده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این نهاد حمایتی تا کنون نیز توانسته فعالیت های گسترده ای را در این راستا انجام دهد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی افزود: اعتماد و مشارکت مردمی مهمترین سرمایه های کمیته امداد هستند و همواره از ابتدا در راستای کمک به نیازمندان با مشارکت های مردمی نیز روبرو بوده ایم.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه استان مرکزی با جذب بالای مشارکت مردمی رتبه دوم در جشن نیکوکاری و همچنین با جذب بیش از ۳۵ هزار حامی رتبه دوم کشوری در جذب حامی را کسب کرد

 

۷۱۵ خانوار زندانیان از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند شدند

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته ۷۷۹ خانواده زندانیان تحت حمایت کمیته امداد بودند، گفت: خوشبختانه این تعداد در سال جاری به ۷۱۵ خانوار کاهش داشته است.

 

این مقام مسئول با اشاره به همراهی و همدلی این نهاد با دادگستری در راستای رسیدگی به این خانواده ها بیان کرد: تلاش و همکاری کمیته امداد و دادگستری استان نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد و امید است بتوانیم گام های موثری در این راستا برداریم.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اساس کار کمیته امداد است، افزود: ایجاد اشتغال پایدار و توانمندی خانواده زندانیان از اقداماتی است که با جدیت پیگیری می شود و تا کنون نیز گام های موثری در این راستا برداشته شده است.

 

ساخت، تعمیر و تجهیز منازل مسکونی نیازمندان

این مقام مسئول با اشاره به دیگر فعالیت های کمیته امداد در این راستا بیان کرد: به همت امدادگران تعداد دو هزار واحد مسکونی ساخت، خریداری، بازسازی و یا تعمیر شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، اضافه کرد: تعداد ۱۲۰۰ خانوار نیز از خدمات عمرانی ساخت سرویس بهداشتی وانشعابات بهره‌مند شدند.

 

وی در ادامه ضمن تشکر از مجموعه دادگستری با کمیته امداد و کمک به خانواده‌های ایتام و نیازمند، گفت: تاکنون ۱ هزار و ۴۱۵ تبلت بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده که تعدادی از این دانش آموزان از خانواده زندانیان بودند.

 

 

ایجاد اشتغال بهترین راهکار برای محل مشکلات زنان سرپرست خانوار

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار ۶۰ درصد جمعیت تحت حمایت را تشکیل می دهند، گفت: ایجاد اشتغال‌های خرد و خانگی بهترین راهکار برای حل مشکلات زنان سرپرست خانوار است.

 

مومنی با تاکید بر اینکه کمیته امداد مولد فقر نیست افزود: عوامل مختلفی در ایجاد فقر دخیل هستند که این عوامل موجبات افزایش ورودی‌های کمیته امداد شده است.

 

وی افزود: اجرای درست برخی از قوانین از جمله بیمه روستائیان و عشایر و اصلاح زیر ساختها و بسترها می تواند در کاهش فقر مؤثر باشد.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال پایدار و توانمندی مددجویان را مهم ترین رسالت کمیته امداد است، گفت: در سال گذشته قریب به ۱۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است.

 

کد خبر 1072266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha