مربیان قرآنی به وظیفه  آموزشی خود متعهد هستند

غاربی گفت: مربیان قرآنی یکی از متعهدترین اقشار جامعه نسبت به وظیفه آموزشی خود هستند و این اخلاق مداری زمینه فعالیت های معنوی آن را در موسسه های قرآنی با کمترین و حداقل ترین هزینه ها شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «اکبر غاربی» امروز (12 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها در استان گفت: اتحادیه موسسات و خانه های قرآنی یک تشکل صنفی برای حمایت از اعضا و مربیان قرآنی تشکیل شد و مانند سایر اتحادیه در زمینه نگاه تخصصی به فعالیت خود نگاه می کند و امیدواریم با همدلی مسئولان بتوانیم این تخصص دینی و معنوی را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

 

رئیس اتحادیه موسسات و خانه های قرآنی استان اردبیل تصریح کرد: عمده سیاست کلی این اتحادیه استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای حمایت از مربیان قرآنی و افزایش استفاده از ظرفیت مربیان قرآنی است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: به حق مربیان قرآنی یکی از متعهدترین اقشار جامعه نسبت به وظیفه آموزشی خود هستند و این اخلاق مداری زمینه فعالیت های معنوی آن را در موسسه های قرآنی با کمترین و حداقل ترین هزینه ها شده است.

 

غاربی اضافه کرد: آموزش قرآن کریم در سطح جامعه بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی در بین نسل امروز را برطرف و حتی می تواند رویکردی برای کاهش آسیب های اجتماعی در بین عموم مردم باشد.

 

وی اذعان داشت: متاسفانه مشکل عدم به کارگیری این افراد در بدنه آموزشی کشور نیز از دیگر مسائلی است که در فراخوان استخدامی آموزش و پرورش مورد پیگیری است و امیدواریم این مسئله در سطح کلان حل و فصل شود تا شاهد حضور مربیان قرآنی در مدارس کشور باشیم.

 

رئیس اتحادیه موسسات و خانه های قرآنی استان افزود: نهادهای مسئول از جمله دولت بالاخص آموزش و پرورش، شورای عالی قرآن و سایر نهادهای قرآنی باید در زمینه به کارگیری مربیان قرآنی اقدام جدی داشته باشند و آئین نامه داخلی آموزش و پرورش در زمینه به کارگیری مربیان قرآنی مورد بازبینی قرار گیرد تا شاهد مربیان آموزش دیده در زمینه های قرآنی دارالقرآن کریم نیز فرصت حضور در این آزمون استخدامی را داشته باشند که با رایزنی های که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان صورت گرفته بزودی شاهد اقدام های موثری در این زمینه خواهیم بود.

 

در ادامه این نشست، «طاهر آگاه» با اشاره به اینکه اجحاف در حق مربیان قرآنی ظلم به این قشر است، اظهار داشت: مربیان قرآنی نیز باید همچون سایر نیروی های نهضتی باید فرصت برابر برای حضور در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش را داشته باشند.

 

دبیر اتحادیه موسسات و خانه های قرآنی استان اردبیل در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر همکاری مربیان قرآنی در ادوار مختلف با آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: اقدام های ارزشمند مربیان قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآنی نباید در جامعه مهجور بماند و امیدواریم مسئولان در زمینه حمایت از جامعه مربیان قرآنی در کشور اقدام موثری را انجام دهد.

 

کد خبر 1072322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha