جامعه نیازمند وقف قرآنی است / موسسه‌های قرآنی حمایت شوند

حورزاده گفت: علیرغم حمایت مردمی از فعالیت های خیریه در زمینه ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) حمایت های خیرخواهانه از فعالیت های قرآنی محجور مانده و جامعه نیازمند وقف قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نهضت حورزاده» امروز (12 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها در استان گفت: 63 موسسه قرآنی و 100 خانه قرآنی روستایی در سطح استان فعال هستند که در کنار این موسسه ها و خانه ها بیش از 1000 محفل خانگی قرآنی نیز مشغول آموزش های قرآنی هستند.

 

مدیر عامل اتحادیه و موسسات قرآنی استان اردبیل تصریح کرد: البته با شیوع بیماری کرونا موسسه های قرآنی نیز با تعطیلی فعالیت متاسفانه تاکنون ضررهای زیادی را متحمل شده اند که هیچگونه حمایتی از این موسسه ها انجام نشده است.

 

این مقام مسئول افزود: هم اکنون فعالیت ها در مناطق نارنجی و قرمز شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی و در برخی از مناطق سفید نیز این آموزش ها به صورت حضوری پیگیری می شود اما علیرغم حمایت مردمی از فعالیت های خیریه در زمینه ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) حمایت های خیرخواهانه از فعالیت های قرآنی محجور مانده و امیدواریم با کمک واقفان در این زمینه بتوانیم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه وقف های متناسبی صورت گیرد زیرا جامعه نیازمند وقف قرآنی است.

 

حورزاده خاطر نشان کرد: از همه واقفان خیراندیش دعوت می کنیم تا با مشارکت در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه وقف های خود را با این عنوان ثبت کنند و موجب رضای الهی در این دنیا و آخرت گردد.

 

وی اظهار داشت: مربیان قرآنی همکار با اتحادیه تاکنون بیش از 270 ساعت آموزش های تخصصی در حوزه های مختلف را گذرانده اند و در زمینه تخصص آموزش های قرآنی در استان سرآمد هستند.

 

 مدیر عامل اتحادیه و موسسات قرآنی استان یادآور شد: متاسفانه ابلاغیه جدید در خصوص جذب مربیان قرآنی دارالقرآن کریم به آموزش و پرورش نیز شاهد کوتاهی و کم توجهی هستیم که امیدواریم با رایزنی نمایندگان مجلس شاهد رفع این معضل و مشکل در سطح کلان باشیم.

 

حورزاده اعلام داشت: بسیاری از این مربیان در سال های 79 تا 92 به عنوان مربیان قرآنی در سطح مدارس نیز به صورت قراردادی به کار گرفته شده بودند و امیدواریم با همدلی و همکاری آموزش و پرورش شاهد استخدام این افراد به عنوان نیروی متخصص قرآنی باشیم.

 

کد خبر 1072325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha