کاهش ۵/۵ درصدی نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از کاهش نرخ بیکاری استان به پنج و نیم درصد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سیدحشمت الله صمیمی دوست» امروز (۱۲ تیر ماه) در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از سال ۹۲ نرخ بیکاری در این استان ۱۶,۵ درصد بود و در دولت تدبیر و امید با کاهش پنج و نیم درصدی، به ۱۰.۹ درصد رسیده است.
 

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح های بزرگ اقتصادی و پروژه های بزرگ عمرانی موید این واقعیت است.
 

وی طرح های اقتصادی پلیمر گچساران با ۵۰۰ نفر نیرو، پتروشیمی گچساران با ۲ هزار و ۷۰۰ نفر، پتروشیمی دهدشت با بیش از  ۴۰۰ نفر  را نمونه ای از طرح های بزرگ اقتصادی در دست اجرای استان دانست.
 

صمیمی دوست ادامه داد: علاوه بر طرح های بزرگ عمرانی که در سطح استان در حال اجرا داریم، طرح های اشتغال زای کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد برکت در حوزه اشتغال استان نقش موثری دارند.
 

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حضور هلدینگ های بزرگ اقتصادی در استان نوید بخش فرصت های اشتغال زایی در آینده این استان است.
 

صمصی دوست، با تبریک روز صنعت و معدن، اشتغال زایی در بخش معدن را از دیگر ظرفیت های این استان برشمرد و افزود: در سال های آینده شاهد کاهش نرخ بیکاری و رشد اشتغال بیشتر در این استان خواهیم بود.
 

گفتنی است در این نشست، مشکلات تعداد ۱۱ طرح اقتصادی با حضور مدیران عامل بانک ها و صاحبان طرح ها مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 1072341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha