دادگاه عمومی بخش سده افتتاح شد

دادگاه عمومی بخش سده با حضور رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۱۲تیر) در مراسم افتتاح دادگاه عمومی بخش سده که در آرین شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسئولیت های قوه قضاییه بحث توسعه خدمات قضایی است که در سند تحول قضایی و اسناد بالادستی به آن پرداخته شده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه افتتاح دادگاه ها به مردم برای رسیدن به حق و حقوقشان و پرداخت هزینه و زمان کمتر کمک می کند، افزود: تا پایان امسال دادگاه عمومی بخش دیگری در سطح استان نیز افتتاح خواهد شد.

 

وی بیان کرد: روسای دادگستری وظیفه دارند برای امنیت مردم تلاش کنند و مجرمانی که در جامعه به حق و حقوق مردم خدشه وارد می کنند در دستگاه قضایی مورد محاکمه قرار گیرند.

 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه تدوین و تنقیح قوانین باید مورد بازنگری قرار بگیرد، گفت: اعتماد مردم به قوه قضاییه روز به روز در حال افزایش است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی ارائه خدمات الکترونیکی در دستور کار قرار گرفت و مراجعه مردم به دادگستری استان از ۹۰۰ هزار نفر در سال ۹۸ به ۶۰۰ هزار نفر در سال گذشته کاهش یافت.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۲۵ هزار دادگاه آنلاین در استان به شکل الکترونیک برگزار شد، بیان کرد: در سه ماه ابتدای امسال نیز هشت هزار و ۷۰۰ دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی برگزار شده است.

 

حجت الاسلام حمیدی گفت: در دادگاه بخش درح سربیشه ۱۰۰‌ درصد پرونده‌ها به صورت الکترونیکی رسیدگی می‌شود که در دادگاه بخش سده نیز باید پرونده ها به صورت الکترونیکی رسیدگی شود.

 

گفتنی است، دادگاه عمومی بخش سده، صبح امروز با حضور فرماندار قاین، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان افتتاح و «عارف اسدالهی» سرپرست این دادگاه شد.

کد خبر 1072354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha