ایمن سازی افزون بر ۱.۷ میلیون راس دام علیه بیماری های دامی

معاون سلامت دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: با هدف حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور و پیشگیری از وقوع و شیوع بیماری های خطرناک و واگیر دامی، بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان علیه بیماری های دامی مایه کوبی شدند.

مسعود اصغری امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: سرمایه های دامی بخشی مهمی از سرمایه های اقتصادی هستند که به خطر افتادن سلامت جمعیت های دامی ضرر اقتصادی را به دنبال خواهد داشت که در بسیاری از موارد سنگین و غیرقابل جبران خواهد بود و علاوه بر این موجب تهدید سلامت و امنیت غذایی جامعه نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور و همچنین تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه از اصلی ترین وظایف سازمان دامپزشکی کشور است که با برنامه ریزی برای واکسیناسیون های دوره ای و موثر و همچنین رصد و پایش بیماری ها قابل کنترل و پیشگیری است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ابراز داشت: در همین راستا  و با وجود شرایط سخت کاری در حضور بیماری کرونا همکاران و کارشناسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان در سه ماهه اول سال 1400 بیش از یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک و سنگین از جکعیت دامی استان را علیه بیماری های خطرناک و واگیر دامی واکسینه کردند.

اصغری از دامداران و روستاییان خواست تا درصورت مشاهده هرگونه علائم بیماری، از توجه و اهمیت به موضوع غافل نشده و موارد را جهت بررسی بیشتر و انجام اقدامات به موثر و به موقع به کارشناسان و ادارات دامپزشکی از طریق سامانه 1512 اطلاع دهند.

کد خبر 1072378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha