۲ هزار اثر توسط دبیرخانه جشنواره تولیدات رادیویی زیارت دریافت شده است

افشار گفت: مجموعا ۲۰۰۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت ارسال شده است که ۱۱۰۰ اثر از طریق فضای مجازی تحت عنوان پویش من رسانه حسینم و ۹۰۰ اثر از تمامی مراکز استان ها و مردمی بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «هادی افشار صفوی» امروز شنبه (12 تیر) در نشست خبری اختتامیه نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت که در صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد؛ با بیان اینکه رادیو زیارت ۲۷ مهر ۹۶ به صورت آزمایشی و در تیرماه سال 97 به صورت رسمی با حضور  رئیس جمهور منتخب و ریاست سازمان صدا  و سیما کار خود را شروع کرد؛ افزود: شعار محوری و جشنوارهای رادیو زیارت فرمایش امام رضا (ع) است که فرمودند:" خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند" و در واقع ماموریت رادیو زیارت احیای امر اهل بیت (ع) است.


مدیر رادیو سراسری زیارت، حوزه زیارت را قدرتمندترین، پرمخاطب ترین و اثر بخش ترین حوزه جهان به ویژه دنیای اسلام دانست و گفت: خوشبختانه ایران اسلامی بالاترین ظرفیت زیارت را در جهان دارد و مشهد به برکت مضجع شریف امام رضا (ع) تقریبا بیش از دو و نیم برابر زائرین خانه خدا را یعنی بین 25 تا ۳۰ میلیون زائر را در سال پذیرایی می کند.

 

وی با بیان اینکه حج تمتع و عمره های مفرده توسط رادیو زیارت پوشش داده می شود و طی دو سال گذشته و آخرین سالی که حج تمتع و عمره در حال اجرا بود برنامه های سازمان حج و زیارت به طور کامل در قالب فرهنگسازی ، آموزش و اطلاع رسانی تحت پوشش قرار داده شد؛ همچنین در حوزه سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه های زیادی را به صورت مشترک با این حوزه برگزار شد.

 

افشار با اشاره به پوشش برنامه های اماکن مذهبی و بقاع متبرکه دیگر شهرهای کشور توسط رادیو زیارت، اظهار داشت:  پشتوانه محتوایی رادیو زیارت، بهره گیری از ظرفیت های علمی و پژوهشی شاخص در کشور از جمله بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و سایر مراکز علمی از جمله دفتر تبلیغات اسلامی، پژوهشکده های زیارت استانداری و دانشگاه فردوسی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه امام رضا (ع) و اندیشکده مطالعات راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق (ع) است.

 

وی در خصوص برنامه نائب الزیاره در رادیو زیارت گفت: برنامه نائب الزیاره برای ایجاد پل ارتباطی بین مردم و رادیو زیارت با هدف عرض ارادت و التماس دعای مخاطبین برای تمامی مکان های زیارتی ایجاد شده و خادمین افتخاری ما در کربلا، عتبات عالیات و در حرم حضرت معصومه (س) و شاهچراغ و امام رضا (ع) بر اساس تماس های مردم زیارت نیابتی انجام می دهند.

 

مدیر رادیو سراسری زیارت برقراری ارتباط رادیو زیارت با خادمیاران رسانه ای از دیگر برنامه های رادیو زیارت عنوان کرد و افزود: این ارتباط در قالب برنامه «صحن شما» از ۱۹ تیر در قالب سه برنامه تولیدات مردمی، تولیدات خادمان رسانه ای و تولیدات همکاران صدا و سیما با موضوع زیارت صورت خواهد گرفت و مورد داوری قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه ایجاد قرار گاه رادیو زیارت باعث شد برای اولین بار در دهه کرامت امسال به جز یک شبکه سراسری، تمامی شبکه های سراسری بدون حضور و ارسال امکانات و تجهیزات برنامه های دهه کرامت خود را با همکاری و نیروی انسانی رادیو زیارت روی آنتن ببرند؛ گفت: با استقرار استودیو مشترک و قرارگاه رادیو زیارت این مسئله در طول سال جاری و سالهای آینده تداوم پیدا خواهد کرد.

 

افشار بیان کرد: در دوره کرونا ۲۰۹۷ برنامه کرونایی توسط رادیو زیارت با 24 هزار 40 دقیقه برنامه پوشش دادبم که در ذیل آن ۵ پویش به وقت لبخند، به وقت مهربانی و.. را  با همکاری آستان قدس در زمانی که حرم بدون زائر بود برگزار کردیم.

 

وی با اشاره به پوشش برنامه های لیالی قدر از 8 شبکه رادیویی در برنامه امسال بیان کرد: از مجموع 2000 اثر رسیده، 1100 اثر از طریق فضای مجازی تحت عنوان پویش من رسانه حسینم و 900 اثر از تمامی مراکز استان ها و مردمی به دبیرخانه رسیده است که 45 درصد آثار مردمی و 55 درصد داخل سازمانی است که با داوری صورت گرفته از ۱۴ استان برنده داریم.

 

مدیر رادیو سراسری زیارت با بیان اینکه در روز اختتامیه جشنواره از پوستر جشنواره دوم رونمایی خواهد شد؛ اظهار داشت: 1 فروردین سال 99 تا 30 آذر 1400 فراخوان جشنواره دوم با تفاوت های جدی در کیفیت جشنواره صورت خواهد گرفت؛ همچنین در نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت 63 نفر حائز رتبه های اول تا سوم شدند که از این رقم 4 نفر تقدیر و 29 نفر تندیس دریافت می کنند ؛ همچنین در اختتامیه این جشنواره از شاعر برجسته اهل بیت (ع) حاج سید رضا موید تجلیل خواهد شد.

 

کد خبر 1072379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha