۲۳۸ واحد غیر فعال در سال جاری به مدار تولید بازگشتند

رزم حسینی گفت: در سال جاری نیز تا اوایل تیرماه، ۲۳۸ واحد غیرفعال در نقاط مختلف کشور در مدار تولید قرار گرفتند که منجر به ایجاد سه هزار و ۴۰۰ شغل جدید شد که علاوه بر آن، احساس هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی راکد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا رزم‌حسینی» در ادامه سفر به شهرستان‌های خراسان رضوی و در حاشیه بازدید از شرکت‌های تولیدی در تربت حیدریه، با ابراز امیدواری نسبت تداوم سیاست تقویت تولید داخلی در دولت آینده، اظهار کرد: کشور در خصوص صنعت لوازم خانگی وضعیت مطلوبی دارد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: انواع لوازم خانگی داخلی افزایش قابل توجهی داشته است و این تولیدات عمدتاً صادرات‌محور است که خراسان رضوی به لحاظ سرمایه اجتماعی و نیروی متخصص در حوزه تولید، وضعیت خوبی دارد. همچنین فعال‌سازی واحدهای راکد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۹ درصد افزایش داشته است، در سال جاری نیز تا اوایل تیرماه، ۲۳۸ واحد غیرفعال در نقاط مختلف کشور در مدار تولید قرار گرفتند که منجر به ایجاد سه هزار و ۴۰۰ شغل جدید شد که علاوه بر آن، احساس هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی راکد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی همچنین در حاشیه حضور در شهرستان کاشمر و افتتاح مجموعه کارخانجات تولید مواد غذایی و نوشیدنی، گفت: وزارت صنعت با زیر پوشش داشتن ۷۵ هزار واحد صنعتی فعال در کشور، اشتغال‌زایی پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و انجام ۷۵ درصد صادرات غیرنفتی، یکی از وزارتخانه‌های تأثیرگذار در اقتصاد کشور است.

 

رزم‌حسینی، خراسان رضوی را با داشتن بخش خصوصی فعال، یکی از استان‌های پیشتاز کشور برشمرد و اضافه کرد: زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت در نقاط مختلف کشور فراهم است و خراسان رضوی با صنایع صادرات محور با فعالیت سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی، وضعیت مطلوبی در کشور دارد.

 

وی به ظرفیت‌های معدنی خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: ایران در حوزه معدن با شش هزار و ۱۷۰ واحد فعال معدنی و ایجاد اشتغال ۲۵۰ هزار نفر، در جمع ۱۵ کشور معدنی جهان قرار دارد.

کد خبر 1072394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha