مطالبه گری نخبگان و اساتید دانشگاه زمینه ساز توسعه استان است

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های که در استان وجود دارد از جمله نیروی انسانی فعال و نخبه، مسیر ترقی و پیشرفت باز است، البته نخبگان و اساتید دانشگاه باید مطالبه گر باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز(۱۲ تیر) در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه های استان، اظهار کرد: حضور و مشارکت ۶۳ درصدی مردم استانی در پای صندوق های رای نعمت بزرگی است که باید قدردان این نعمت بود، این مشارکت فرصتی برای مسئولان در راستای مطالبه گری مسئولان از دولت آینده است.


حجت الاسلام « الله کریمی تبار» با بیان اینکه این مشارکت عاملی برای تکلیف گروه های تاثیرگذار جامعه از جمله اساتید دانشگاه برای توسعه آینده استان است، گفت: در دیداری که نمایندگان ولی فقیه کشور با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان فرمودند که با آینده خوش بین هستم نه اینکه انسان خوشبینی باشم.


وی بیان کرد: جمهوری اسلامی پایگاه آمریکایی ها را در عراق مورد حمله موشکی قرار داد اما آنها از ترس جرات هیچ عکس العملی نداشتند، پیشرفته ترین پهباد دنیا که در اختیار آمریکایی ها قرار داشت با موشک ساخت داخل کشور، ساقط می شود که این امر نشان دهنده اقتدار و عظمت نظام اسلامی که در محاسبات مادی که ما داریم، نمی گنجد.


امام جمعه ایلام یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب که اتصال به امام زمان(عج) دارند، می فرمایند من به آینده امیدوار هستیم و بر این اساس خیلی از دغدغه ها برطرف می شود که این هم ناشی از تقوای الهی است، کسی که تقوای الهی دارد در بن بست قرار نمی گیرد و این سنت الهی است که سختی ها هم حدی دارد، در این رویایی سخت، می بنیم که ابرقدرتی آمریکا در حال ذوب شدن است، اگر یک مدیریت انقلابی و جهادی روی کار باشد بسیاری از مشکلات ما برطرف می شود.


حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: توانمندی های زیادی داریم که باید استفاده شود و موانع حرکت و تولید برداشته شود، در همین ابتدای ایام کرونا ماسک با کمبود مواجه شد، اما مردم پای کار آمدند و به تولید ماسک پرداختند و امروز ماسک های تولیدی به سایر کشورها صادر می شود اگر موانع برداشته شود خیلی راحت می توان شاهد رونق تولید در کشور بود.


وی افزود: بر اساس وعده الهی با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های که وجود دارد و نیروی انسانی فعال و نخبه ای که داریم، مسیر ترقی و پیشرفت باز است، نخبه های ما و اساتید دانشگاه باید مطالبه گر باشند و استفاده از ظرفیت ها را بررسی کنند، ما فرصت سوزی هایی داشتیم و می توانستیم نقش آفرین باشیم، علم و دانش می تواند بر سرنوشت جامعه تاثیرگذار باشد و این نعمت بزرگی است و باید از آن قدردان آن بود.


امام جمعه ایلام با بیان اینکه نخبه های علمی در حضور و مشارکت مردم نقش مهمی داشتند، ابراز کرد: بعد از انتخابات باید زمینه ای فراهم شود که نیروهای جوان انقلابی، متعهد، متخصص، دلسوز با روحیه جهادی روی کار بیایند و هدف همه این است، اولین اقدام برای تحققاین موضوع، این است که شاخصه های لازم برای مدیریت یک فرد توسط نیروهای نخبه، علمی و دانشگاهی احصاء و نیروهای موثر و متعهد نیز  در لایه های مختلف مدیریتی شناسایی شوند.


وی افزود: بهترین ناظر بر عملکرد مدیران، اساتید دانشگاه و نخبه های علمی هستند، راهکارهای علمی به مدیران ارائه شود، چرا که اساتید و نخبه ها، اشراف علمی دارند، ضعف ها اصلاح و نقاط قوت تقویت شود، البته باید باید وقت گذاشت،  هر چه در توان داریم به کار گیریم و آنچان باید مطالبه گری شود که اگر مدیری ضعیف عمل کرد خودش کنار برود.


امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه بالاترین تهدید برای دولت آینده وجود افراد فرصت طلب است، ابراز کرد: رصد کردن، بررسی کرد و مطالبه کردن راه را برای افراد فرصت طلب می بندد، بنده از هر فردی که بتواند در زمینه های مختلف در راستای توسعه و پیشرفت استان به ویژه اساتید دانشگاه به ما مشاوره دهد، استقبال می کنم.


حجت الاسلام کریمی تبار گفت: البته در تصمیم گیری براساس تکلیفی که دارم، عمل می کنم، از نظرات و ایده های مختلف و سلایق مختلف سیاسی استقبال می کنم.

 

امام جمعه ایلام گفت: بنده از نظر فرهنگی به عنوان مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارم که با منکرات برخورد کنم، این منکر باید به عنوان عمل قبیح، جرم و عمل ناشایست در سطح مطرح شود و به کسانی که مرتکب این امر شده اند، به گونه ای دیگر نگاه شود، این کار ضد ارزش است، جرم است،باید فرهنگسازی شود که کسانی جرات نکنند با یقه سفید، با خرید آرا، با تکیه بر پول بتوانند از کرسی خدمتگذاری سوء استفاده کنند و البته انتظار ما این است که نخبگان در تقبیح این موضوع، پای کار باشند.


حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: البته نظارت بر انتخابات از مجرای قانونی وجود دارد، قانون هر چه بیان می کند همان معیار است و مجریان قانون بر اساس مستندات تصمیم می گیرند و تصمیم گیری با مجریان قانون است، ایلام، استانی ولایتمدار است و باید جلوی این گونه منکرات در استان گرفته شود،  واین یک دغدغه فرهنگی است که منکری در استان ولایتمدار ایلام ترویج نشود.

 

امام جمعه ایلام گفت: نخبگان در این زمینه نقش مهمی دارند و باید در این زمینه ها مطالبه گر باشند، نخبه ها و اساتید دانشگاه به عنوان نخبه های علمی نقش مهمی در آگاه سازی جامعه دارند و باید برای امیدآفرینی در جامعه دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم امیدآفرین باشیم و امیدآفرینی هم باید عملی باشد که مردم مشاهده کنند،بنده از همه نخبه ها می خواهم که پای کار بوده و مطالبه گر باشند.

کد خبر 1072425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha