تولید آثار فاخر با محوریت شهدا و دفاع مقدس پشتوانه ای برای آینده جامعه است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه عطر نام و یاد شهدا همزمان با برگزاری کنگره ۳ هزار شهد ایلام در فضای جامعه جاری شود، گفت: تولید آثار فاخر با محوریت شهدا و دفاع مقدس پشتوانه ای برای آینده جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۹ تیر) در نشست ستاد هماهنگی کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام، اظهار کرد: تلاش برای ادای حق بزرگی که شهدا بر عهده ما دارند، یکی از توفیقات ویژه‌ای که خداوند به ما ارزانی داشته و این فرصتی است که خدا روزی ما کرده است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه شهدا به جایگاهی رسیده اند که همراهی با آنان کار سختی است، ابراز کرد: هر روز حداقل در ۱۷ رکعت نمازی که می‌خوانیم از خداوند متعال ۱۰ مرتبه می خواهیم که ما را به صراط مستقیم هدایت کند، صراط مستقیم کسانی که به آن ها نعمت داده است.

 

وی افزود: خداوند متعال در سوره نساء آیه ۶۹ بیان می‌کند کسانی که خدا به آنها نعمت داده است، چه کسانی هستند، کسی که تابع خدا و پیغمبر(ص) باشند، پیامبران الهی، صدیقین، شهدا  و صالحین، در نماز روزی ده‌بار از خدا می‌خواهیم که ما را همراه با شهدا قرار دهد، این جایگاهی والایی است که شهدا در ردیف انبیا الهی قرار گرفته‌اند.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: ما امروز می خواهیم که نام و یاد کسانی که آمدند در این جایگاه رفیع قرار  گرفته اند را در جامعه زنده کنیم، خون شهید حاج‌قاسم سلیمانی فضایی معنوی و پر از عطر شهادت در کشور ما ایجاد کرد، به یاد بیاورید وقتی حاج قاسم سلیمانی شهید شد چه فضایی در کشور ایجاد کرد، امروز درصد بالایی از مشارکت مردم در پای صندوق های رای مرهون خون شهید قاسم سلیمانی است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: آنچه که ما امروز در سطح جامعه نیاز داریم این است که یک فضایی در سطح جامعه به‌عنوان کنگره ۳ هزار شهید استان جاری و ساری شود که فضای جامعه، فضای ایثار و شهادت شود و تاثیرگذاری یاد و نام شهدا در سطح جامعه ما باید مشهود باشد،  عطر نام شهدا باید فضای جامعه را در بر بگیرد.

 

وی بیان کرد: در راستای  برگزاری  کنگره ۳هزار شهید ایلام، برنامه هایی در سطح استان انجام می شود،  نام شهدا بر این امور قرار می گیرد، با نام شهد  به نیازمندان کمک می شود، طرح‌های کلان افتتاح می‌شود، مسابقاتی با نام شهدا برگزار می شود اما  باید در نظر گرفت که باید چه کار کرد که نقش کنگره شهدا در این زمینه مشهود باشد، مثلاً اگر مسابقه ورزشی برگزار می‌شود، یک فیلم و یا کلمات کلیدی در سخنرانی ولو کوتاه از شهدا بیان شود.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم، ابراز کرد: امروز  هر چه داریم به برکت خون شهداست، هر کدام از شهدای عزیز ویژگی‌ هایی دارند که هر جایی‌که نامشان برده شود به طور قطع در آن جمع  حضور پیدا می‌کنند، هرچند ما حضور آنان را درک نکنیم، برخی از کارهایی که در قالب کنگره برگزار می شود گذرا بوده و اثرات آن کوتاه مدت است، مهم تر از این، آثاری است که باید از شهدا جمع آوری شود و آنچه از شهدا داریم در قالب مکتوب، خاطرات، دست نوشته یا فیلم ثبت و ضبط شده و ماندگار می شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه نسل های آینده جامعه می توانند از این آثار مکتوب استفاده کرده و با راه و رسم شهدا آشنا شوند، ابراز کرد:  طبیعتا ما  نمی توانیم همه آثار شهدا را تبدیل به یک اثر فاخر کنیم ولی باید آثار شهدا را تا جایی که امکان دارد جمع‌آوری کنیم، ما نباید به آنچه که امروز از شهدا آثاری جمع آوری شده است اکتفا کنیم و باید به دنیال این باشیم که آثاری باقی مانده از شهدا را جمع آوری کنیم.

 

وی بیان کرد: مردم استان ایلام در طول ۸ سال دفاع مقدس شهر و دیار خود را ترک نکردند و  با همه سختی ها آواره دیگر شهرها نشدند، باید به گونه ای عمل کرد که این فضا را برای نسل امروز ترسیم کرد، امروز ضرورت دارد که نسل امروز، این فضای ایثار و شهادت و رویدادهای دوران جنگ تحمیلی را در استان ایلام به نسل بعدی منتقل کنیم و تلاش کنند که کارهای انجام نشده در خصوص زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا در استان احصا شده و انجام شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر تولید آثار فاخر در استان در حوزه دفاع مقدس و شهدا، یادآور شد: تولید آثار فاخر می تواند معرف رشادت ها، دلاوری های و حماسه های مردم استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس باشد، در این زمینه باید هزینه کرد و اهل قلم و پژوهشگران استان در این حوزه وارد شوند، چند اثر فاخر ملی و بین المللی با محوریت استان ایلام تولید شود.

 

امام جمعه ایلام با تاکید  بر ساخت فیلم و سریال فاخر و با کیفیت بالا به عنوان پایه ای برای کارهای هنری در سال های آتی، یادآور شد: تولید فیلم فاخر پشتوانه ای برای تولیدات هنری در سال های آتی خواهد بود،  از تلاش های اعضای ستاد  کنگره تقدیر می کنم، این دینی است که باید به شهدا ادا شود و باید از خود هم در این عرصه مایه گذاشت. امید است که بتوانیم این حق را نسبت به شهدا ادا کنیم که ذخیره ای برای آخرت خود ما خواهد بود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امید است که از دعای شهدا بهره مندشویم، خاطرنشان کرد:انشاالله خداوند توفیق بدهد آنچه که انجام می دهیم خدایی باشد که رنگ ماندگاری به خود بگیرد و  مرضی رضای خدا و خشنودی شهدا را به همراه داشته باشد.

 

کد خبر 1071532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha