تکثر مراکز دانشگاهی بدون کیفیت از معضلات حوزه آموزش است

رحمت صادقی گفت: تکثر مراکز دانشگاهی بدون کیفیت و بیکاری فارغ التحصیل‌های دانشگاهی چالش‌ها و معضلات موجود در حوزه آموزش است که باید به صورت جدی برای رفع آن اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان در همایش آموزش عالی استان کردستان گذشته،حال و آینده اظهار کرد: دانشگاه ها نقشی اساسی و کلیدی در توسعه هر کشور دارند و با برنامه‌ریزی مناسب و درست، می‌توان از ظرفیت‌های آن به خوبی استفاده کرد.

 

 

وی سیاست گذاری علمی مناسب را منجر به پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: کشورهای پیشرفته در حوزه سیاست گذاری علمی برنامه ریزی مناسب انجام داده‌اند و باید در کشور نیز به صورت جدی برای تحقق آن اقدام کرد.

 

 

رئیس دانشگاه کردستان گفت: همگرایی در علم رکن اصلی آموزش است و با ایجاد اتاق‌های فکر، می‌توان به شکوفایی دانشگاه‌ها کمک کرد.

 

 

صادقی به معضلات و چالش های حوزه آموزش اشاره کرد و بیان داشت: تکثر مراکز دانشگاهی بدون کیفیت، بیکاری فارغ التحصیل های دانشگاهی، مدرک‌سازی و مدرک فروشی و عدم هدایت تحصیلی مناسب دانش‌آموزان از چالش‌ها و معضلات موجود در حوزه آموزش است که باید به صورت جدی برای رفع آن اقدام کرد.

 

 


وی در پایان، برگزاری همایش آموزش عالی استان کردستان گذشته، حال و آینده را برای آموزش در استان مناسب دانست و اظهار کرد: امیدوارم برگزاری این همایش سرآغاز یک سیاست گذاری مهم و تأثیرگذار در حوزه  آموزش استان باشد.

کد خبر 1072435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha