حمایت از تولید زندانیان و توسعه اشتغال در زندان‌های کردستان قابل تحسین است

دادیار دیوان عالی کشور و مدیر کل نظارت بر زندان‌های دادستانی کل کشور گفت: حمایت از تولید زندانیان و توسعه اشتغال با هدف کسب درآمد، در زندان‌های کردستان قابل تحسین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مهر انگیز، دادیار دیوان عالی کشور و مدیرکل نظارت بر زندان‌های دادستانی کل کشور در بازدید از زندان‌های کردستان عنوان کرد: توجه ویژه‌ای به  اشتغال مولد و کسب درآمد برای زندانیان در زندان‌های کردستان صورت پذیرفته است که نتیجه ارزشمند آن حفظ حریم خانواده است.

 

وی در این سفر از تمامی حوزه‌های اصلاحی و تربیتی و خوابگاه‌های این مراکز بازدید و به صورت چهره به چهره مشکلات مددجویان را شنید و بیان کرد: از اینکه در ورودی هر خوابگاه نوای مدح رسول الله به گوش می‌رسد بسیار خوشنود و سر افراز شده و این نوای روحانی برایم لذت بخش بود و این نشان از حب رسول خدا و محبت اهل بیت در دل مردم این استان است.

 


این مقام عالی قضایی ضمن بازدید از کارگاه‌های فعال اشتغال در زندان‌های مرکزی، کامیاران، بند نسوان کانون اصلاح و تربیت و زندان باز سنندج عنوان کرد: عملکرد شایسته مسئولان در زندان‌های استان در زمینه ایجاد اشتغال مولد برای زندانیان و بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های تولید با هدف کسب درآمد در راستای حمایت از خانواده‌های آنان، پیرو شعار ارزشمند ریاست سازمان زندانها مبنی بر نهادینه کردن فرهنگ اشتغال و توسعه اشتغال 80 در صدی در زندانها با استفاده از بهینه کردن فضای موجود و ارتقاء سطح کیفی آموزش و تولید ثروت برای زندانیان، قابل تقدیر است. 

 


مدیرکل نظارت بر زندان‌های دادستانی کشور با حضور در خوابگاه‌های مددجویان در زندانها بصورت چهره به چهره با زندانیان دیدار و مشکلات قضایی آنها را رسیدگی و به سوالات قضائی مطرح شده از سوی زندانیان با صبر و توجه ویژه پاسخ داد.

 

وی همچنین از کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان مرکزی سنندج، کامیاران و بندنسوان کانون و در نهایت از پروژه اشتغال بکار زندان باز سنندج بازدید و از نزدیک عملکرد این واحدهای تولیدی را بررسی و ارزیابی کرد.


 
مهرانگیز در دیدار با مددجویان کانون اصلاح و تربیت خواستار استفاده از فضای اصلاحی موجود برای بازپروری و بازگشت به اجتماع شد و با تاکید بر صبر در انجام امورات زندگی خاطر نشان کرد: توسل به خداوند یکتا، پیامبراعظم و ائمه اطهار را در تمام مراحل زندگی خود بکار بسته و راه درست را برای بر اساس آموزه های دینی برای ادامه زندگی در نظر بگیرید.

 


وی در بازدید از کارهای صنایع دستی و فرش بافی بند نسوان ابراز خرسندی کرد، بسترهای مناسب اشتغال مولد و کسب درآمد زمینه مناسبی برای ارتقاء سطح مهارت‌های اساسی زندگی و امید به آینده فراهم کرده است از ظرفیت‌های ایجاد شده برای بازاجتماعی شدن بهره جسته و با امید به آینده‌ای سالم از این مرحله سخت و دشوار ایجاد شده در زندگیتان گذر کنید.

 

دادیار دیوان عالی و مدیرکل نظارت بر زندان‌های دادستانی کشور در سفر دو روزه خود به کردستان با همراهی مدیرکل زندان‌های کردستان از زندان‌های مرکزی سنندج، کامیاران، کانون اصلاح و تربیت مرکز استان و زندان باز سنندج بازدید کرد.

کد خبر 1072443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha