مراجعه حضوری به دادگاه‌های خراسان جنوبی ۲۰ درصد کاهش یافت

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه سامانه‌های مجازی دستگاه قضایی ۲۰ درصد از حضور فیزیکی مردم به دادگاه‌ها را کم کرده است، از هوشمند شدن تمامی خدمات قضایی در استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» شامگاه (12 تیر) در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تجلیل از قضات نمونه استان، گفت: طی یکسال گذشته خدمات ارزشمندی در حوزه دستگاه قضایی در استان صورت گرفته است که قابل تقدیر از همه کارکنان پرتلاش این سازمان است.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در انتصاباتی که در قوه قضائیه دارند، یکی از تکالیفی که برای روسای قوه مقرر فرمودند، تقدیر از قضات تاثیرگذار و مومن است، افزود: دستگاه قضا در خراسان جنوبی در همین راستا از قضاتی که با عدالت محوری، وظایف خود را با دقت انجام می‌دهند تجلیل می‌کند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه قضات ما در خراسان جنوبی خوشنام، سالم و دنبال اجرای عدالت هستند، گفت: در یکی دو سال اخیر در دادگاه ویژه قضات حتی یک پرونده برای قضات خراسان جنوبی تشکیل نشده است که نشان از توانمندی و ایمان و تقوای همکاران دارد.

 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به برخی از خدمات دستگاه قضایی در استان به ویژه در حوزه توسعه خدمات قضایی، گفت: امروز شرایطی در استان فراهم شده که مردم برای دسترسی به دستگاه قضایی کمترین هزینه را بکنند و دسترسی آسانی به دستگاه عدلیه در جای جای استان داشته باشند.

 

وی افزود: در راستای دسترسی راحت تر مردم استان به خدمات دستگاه قضایی در تمام مناطق، حوزه قضایی آرین شهر هفته قبل افتتاح شد و به زودی در قهستان هم شعبه حوزه قضایی راه اندازی خواهد شد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دادرسی الکترونیک در سال 93 در قانون پیش بینی شده است، گفت: طی دوسال اخیر این حوزه در استان بسیار فعال شده، به طوری که در حال حاضر 62 سامانه الکترونیکی در استان داریم که به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

 

حجت الاسلام حمیدی افزود: قبلا مردم برای مراجعه به دستگاه قضایی باید حضوری مراجعه می‌کردند اما در حال حاضر سامانه‌هایی در اختیار مردم است که می‌توانند بدون حضور فیزیکی از طریق سامانه‌ها از تمامی خدمات دستگاه‌های تابعه حوزه قضایی در استان استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه سامانه‌های مجازی دستگاه قضایی 20 درصد از حضور فیزیکی مردم به دادگاه‌ها را کم کرده است، افزود: تمام پرونده ها در مجتمع های قضایی استان الکترونیکی است و دادرسی الکترونیکی در استان فراگیر شده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز 94 درصد از ابلاغ های دستگاه قضایی استان الکترونیکی شده است، گفت: به زودی تمامی خدمات قضایی در استان هوشمند خواهد شد.

 

 

کد خبر 1072472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha