۱۲۰ راس دام سبک از عشایر زیرکوه به صورت تضمینی خریداری شد

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت: از ابتدای اجرای این طرح ۲۱۰ راس با قیمت هر کیلوگرم دام زنده ۵۰ هزارتومان خریداری شده است و به ازای هر کیلوگرم دام زنده سه کیلو جو یارانه ای به دامداران تحویل داده می شود.

«جواد درویشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: طرح خرید تضمینی دام عشایر در زیرکوه از خرداد ماه آغاز شده است و عشایر می توانند از برکات این طرح بهره مند شوند.

 

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی دام تاکنون در زیرکوه ۲۱۰ راس دام خریداری شده است، افزود: قیمت هر کیلوگرم دام زنده ۵۰ هزار تومان است و مقرر شده است که به ازای تحویل هر کیلوگرم دام زنده سه کیلوگرم جو یارانه ای به دامداران تحویل شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته طرح خرید تضمینی دام اجرایی نشده بود و امسال نیز از طرف مسئولان ذی ربط محدودیت زمانی برای اجرای طرح اعلام نشده است.

 

درویشی با اشاره به اینکه کمبود کشتارگاه در زیرکوه باعث خرید بسیار کم و کند دام شده است، ادامه داد: اگر امکان استفاده از کشتارگاه های استان های مجاور فراهم شود قطعا رضایت دامداران را به همراه خواهد داشت.

 

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه به مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: با توجه به خشکسالی های موجود و کاهش میزان بارندگی در زیرکوه بحث تحویل جو یارانه ای به دامداران و افزایش توان مالی دامداران جهت حفظ الباقی دام ها از مهم ترین مزایای اجرای این طرح است.

 

 

 

کد خبر 1072502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha