برگزاري وبینار حقوق بشر آمریکایی از منظر نخبگان اندونزیایی

وبینار حقوق بشر آمریکایی از منظر نخبگان اندونزیایی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در اندونزی و با همکاری مرکز عالی مطالعات انقلاب اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، در این وبینار بین‌المللی که با مشارکت اساتید دانشگاه‌های پارامدینه جاکارتا، بینوس جاکارتا و رادن فتح پالمبانگ برگزار شد، مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی در سخنان کوتاهی، این نوع برنامه‌ها را ضمن رسیدن به اهداف ارزشمند خود، فرصت مناسبی جهت تحکیم و آشنایی بیشتر اساتید دانشگاه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانشگاه‌های ایران و اندونزی در تبادل نظر و یافتن راهکارهایی برای رفع مشکلات جهان اسلام برشمرد.

 

رفاعی، استاد دانشگاه پارامدینه مقاله خود را با موضوع «سیاست حقوق بشر در عمل» ارایه داد. وی افزود: سازمان ملل تاکنون بیانیه‌های زیادی در باره حقوق بشر در زمینه‌های مختلف و بصورت عادلانه و مساوی برای همه صادر کرده است که به تأکید همه کشورهای عضو نیز رسیده است و آن را پذیرفته‌اند ولی باید دید آمریکا در قبال آن چگونه عمل کرده است.

 

رفاعی بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که آمریکا در خصوص حقوق بشر دو وجهی عمل کرده و براساس نیاز خود آن را تعریف و اجراء می‌کند. با یک بررسی ساده این تبعیض دوگانگی را در رفتار آمریکا در خصوص بیماری کرونا، بحث رسانه‌ها، بحث سرکوب مخالفان خود در داخل کشورشان و دیگر مسائل می‌توان مشاهده کرد، حتی آنها سیاست دوگانه‌ای را به ویژه در کشورهای اسلامی اعمال کرده‌اند و به برخی از این کشورها اتهام تروریستی می‌زنند و با برخی دست دوستی می‌دهند.

 

سخنران بعدی، مجتبی رضا خواه بود که به بیان مطالبی در باره جنایات آمریکا در کشورهای مختلف به صورت آماری پرداخت.

 

خانم القبطیه، استاد دانشگاه بینوس اظهار کرد: اسرائیل نه تنها دوست آمریکاست، بلکه آمریکا به اسرائیل به عنوان ابزار و اهرمی در ایجاد بالانس جهت منافع خود در منطقه خاورمیانه نگاه می‌کند و شاهد هستیم چگونه اسرائیل در همین راستا در مقابل ایران ایستاده است و شیطنت می‌کند و از طرفی با برخی کشورهای عربی طرح صلح و دوستی می‌ریزد.

 

پایان بخش این برنامه، کی کی میکائیل، مدرس دانشگاه اسلامی رادن فتح پالمبانگ به ایراد سخنرانی در باره تحرکات و چند گانگی عمل کردن آمریکا براساس منافع خود در کشورهای مختلف پرداخت.

کد خبر 1072504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha