پژوهش‌های اندیشه‌ورزان مطالعات کودکی ارائه خواهدشد

آخرین پژوهش‌های اندیشه‌ورزان مطالعات کودکی، در همایش «زیست‌جهان کودکی در ایران» ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبسنان به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، همایش «زیست‌جهان کودکی در ایران» به میزبانی این پژوهشگاه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 16 و 17 تیرماه ۱۴۰۰ از ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد. این همایش مطالعه و بررسی موضوعات مربوط به عرصه‌های مختلف زندگی کودکان در ایران امروز را با هدف کمک به حوزه سیاستگذاری کودک، دنبال می‌کند.

«زیست‌جهان کودکی در دوران کرونا و پساکرونا» و «امکان، الزام و یا امتناع سیاست‌گذاری در زیست‌جهان کودکی» دو محور‌ ویژه این همایش است. همچنین «زیست‌جهان کودکی در شهر و روستا، زیست‌جهان کودکان با نیازهای ویژه»، «آموزش مدرسه‌ای در زیست‌جهان کودکی»، « آموزش‌های دینی در زیست‌جهان کودکی»، «اوقات فراغت در زیست‌جهان کودکی»، «زیست‌جهان خانوادگی کودکی»، «زیست‌جهان دوستانه کودکی»، «باورها و رفتارهای فرهنگی و اجتماعی در زیست‌جهان کودکی»، «زیست‌جهان مجازی و فناورانه کودکی»، «زیست‌جهان کودکی در مهاجرت‌های ملی و بین‌المللی»، «دگرگونی‌های زیست‌جهان کودکی در درون و فراسوی مرزهای ملی»، «ادبیات، شعر و داستان در زیست‌جهان کودکی» ،«هنر و موسیقی در زیست‌جهان کودکی»، «رسانه‌ها و برنامه‌های تصویری در زیست‌جهان کودکی»، «نشریات و رسانه‌ها در زیست‌جهان کودکی»، «بازی در زیست‌جهان کودکی»، «سازمان‌های غیردولتی و فعالیت‌های داوطلبانه در زیست‌جهان کودکی»، «حقوق اجتماعی، فرهنگی و قانونی در زیست‌جهان کودکی»، «نابرابری‌های اجتماعی‌اقتصادی و  زیست‌جهان کودکی»، «نابرابری‌های جنسیتی و زیست‌جهان کودکی» و «امنیت زیست‌جهان کودکی»؛ دیگر محورهای این همایش را شامل می‌شود.

 

همایش «زیست‌جهان کودکی در ایران»،  با مشارکت گروه جامعه‌شناسی کودکی انجمن جامعه‌شناسی ایران، مرکز مطالعات کودکان و نوجوانان دانشگاه الزهرا(س)، مرجع ملی کنواسیون حقوق کودک، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، شورای عالی آموزش و پرورش، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و ... برپا می‌شود و افزون بر ارائه مقالات برگزیده، در دو روز برگزاری، با چهار کارگاه «روش‌شناسی مطالعات کودکی»، «توان‌یابی جسمانی و روحی کودکان»، «نقش‌های جنسیتی و حقوق کودک» و «نقاشی و هنرکودکان»، پذیرای فرهیختگان خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق اسکای روم به نشانی www.skyroom.online/ch/ricac/childhood در این همایش شرکت کنند.

برای حاضران در کارگاه‌های همایش نیز گواهی حضور صادر خواهد شد.

این همایش از طریق صفحه اینستاگرام پژوهشگاه به نشانی ricac.pub@ نیز پخش خواهد شد.

کد خبر 1072519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha