ساعات خاموشی ها در سیستان و بلوچستان افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان گفت: اگر مشترکان در پیک بار در مصرف برق صرفه جویی نکنند ساعات خاموشی ها در سیستان و بلوچستان افزایش می یابد.

«خلیل عوض زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت:مصرف برق در سیستان و بلوچستان روبه افزایش بوده و خاموشی در این استان دور از انتظار نیست.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به افزایش شدید گرما در کشور و به تناسب آن در استان مصرف برق افزایش قابل توجه داشته است.

 

عوض زاده با اشاره به اینکه در صورت عدم صرفه جویی از سوی مشترکان فاصله تولید برق با مصرف بیشتر می شود، ادامه داد: به منظور جلوگیری از خاموشی های گسترده در مصرف صرفه جویی  تلاش کنیم و پیک بار مصرف را رعایت کنیم.

 

وی افزود: کشاورزان و صنایع برابر تفاهم نامه همکاری  از ساعت 12 ظهر تا یک شب کاهش مصرف برق داشته باشند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تصریح کرد: روز گذشته و امروز علی رغم تعطیلی ادارات، مصرف برق در استان بیش از میزان تعیین شده بود که اگر این روند ادامه داشته باشد برابر جدول مشخص شده خاموش ها اعمال می شود.

 

عوض زاه یادآور شد: برای جلوگیری از خاموشی های گسترده نیاز است که ادارات 50 درصد مصرف خود را نسبت به مدت گذشته کاهش و بعد از ساعت وقت اداری فقط 10 درصد مصرف داشته باشند.

 

وی افزود: شهرداری ها در روشنایی معابر و میادین و پارک دقت لازم را داشته باشند تا نهایت صرفه جویی انجام شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق با بیان اینکه تمام ادارات و مراکزی که داری مولدهای اضطراری هستند همزمان با اوج بار از مولدهای اضطراری برای تامین برق خودشان استفاده کنند، ادامه داد: مشترکان با راهکارهای بسیار ساده، استفاده از نور خورشید برای روشنایی در روز، عدم استفاده از وسایل برقی در پیک مصرف از ساعت 12 تا 18 هر روز و استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم درجه کولرهای گازی، صنعت برقرار را کمک و یاری کنند.

کد خبر 1072554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha