۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه اقتصاد مقاومتی در گیلان تعریف شد

زارع پیگیری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را زمینه‌ساز استقلال کشور خواند و گفت: برای سال ۱۴۰۰ معادل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه اقتصاد مقاومتی در گیلان تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (یکشنبه، 13 تیر) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: برای سال 1400 معادل هزار و 200 میلیارد تومان پروژه اقتصاد مقاومتی در گیلان تعریف شده است و انتظار داریم کمیسیون بانک‌های عامل جهت اجرای سریع‌تر این پروژه‌ها مشارکت فعالی داشته باشند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی مبنای کار، برنامه و اقدامات همه مدیران در سطح ملی از جمله گیلان است ابراز داشت: شرایط اقتصادی کشورمان اقتضا می‌کند همه ما با تمام ظرفیت‌ها تلاش کرده تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌هایمان و پیگیری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی زمینه استقلال کشور را فراهم کنیم.

 

زارع کاهش واردات کالا به کشور را از جمله مزیت‌های اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و با تاکید بر اینکه گیلان ظرفیت‌های گوناگونی داشته و باید از آن استفاده کرد افزود: برنامه‌های کوتاه مدتی تحت عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را باید به نتیجه برسانیم و در همین جا لازم می‌دانم از تمام فعالان و کارآفرینانی که در این حوزه تلاش کردند، تشکر کنم.

 

وی رفع مشکلاتی که در مسیر اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال 1400 استان گیلان قرار دارد را خواستار شد و با اشاره به اینکه پروژه راه‌سازی حرم تا حرم امامزاده ابراهیم باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود اضافه کرد: تولید بالغ بر هزار و 700 تن پیله تر کرم ابریشم در گیلان اتفاق بسیار مهمی است که با تلاش همه متولیان به بار نشست. 

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه سابق بر این فعالیت نوغانداری در استان به حاشیه رفته بود احیاء مجدد حرفه نوغانداری را کاری ارزشمند که به نتیجه هم رسید دانست و اذعان کرد: خوشبتانه با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش نوغانداری گیلان شاهد تحول بودیم و در یک مدت زمان یکساله به نتیجه مطلوب رسیدیم.

 

استاندار گیلان تلاش مرکز نوغانداری استان برای اجرای هر چه بهتر و سریع‌تر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی نوغانداری در سال 1400 را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: آمارها نشان می‌دهد در بخش نوغانداری توانسته‌ایم به رکورد گذشته خود دست پیدا کنیم اما با وجود این‌ها نباید از کار و تلاش مضاعف در این زمینه دست بکشیم.

 

زارع با بیان اینکه موضوع واگذاری فاز دوم شهرک صنعتی سفیدرود توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان مورد پیگیری قرار می‌گیرد یادآور شد: برای رفع مشکلات و موانع کار شرکت فولاد گیلان هم تاکنون جلساتی با حضور مدیران آن برگزار کردیم و بدون شک این جلسات همچنان استمرار خواهد داشت.

 

وی پیشنهاد آقازاده نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس مبنی بر اینکه در چنین جلساتی باید از مجریان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گیلان و بخش خصوصی هم جهت حضور و بیان مشکلات دعوت شود را هم متذکر شد و گفت: ما در جلسات تسهیل و رفع موانع تولید همواره از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم و مشکلاتشات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن تشکر از دادگستری استان و دستگاه قضایی در تهران برای رسیدگی به پرونده‌های کارخانجاتی مانند رشت الکتریک و صنایع پوشش اظهار داشت: خوشبختانه با سفر چند وقت پیش رئیس جمهور منتخب به گیلان شاهد تعیین تکلیف این کارخانجات که نقش مهمی در اشتغال استان خواهند داشت بودیم.

 

استاندار گیلان ضمن درخواست ویژه از سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای حمایت از کارخانجات تعیین تکلیف شده گیلان و جذب سرمایه‌گذاری برای آن‌ها خاطرنشان کرد: در جلسه امروز گزارش‌های خوبی از سوی جهاد کشاورزی، نوغانداری، شیلات و میراث فرهنگی گیلان مطرح شد و امیدواریم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی این دستگاه‌ها با سرعت لازم به اتمام برسد.

 

کد خبر 1072559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha